Je gaat natuurlijk met een doel naar de sportschool. Zo wil je bijvoorbeeld bredere armen of een perfect wasbordje. Een aantal spiergroepen worden vaak vergeten door de gymfanaat. Die ondergeschoven kindjes zetten we hier voor je op een rij.

Vergeten spiergroepen van iedere fitnesser

Het ziet er heel gek uit als je maar één spiergroep optimaal traint en de anderen vergeet. Wanneer je niet iedere spiergroep genoeg aandacht geeft, krijg je nooit een mooi afgetraind lichaam. De vergeten spiergroepen in de sportschool moet je de volgende sessies even wat extra aandacht geven.

Kuiten

De kuiten is één van de meest vergeten spiergroepen van je lichaam. Vaak zie je spierbundels lopen met opvallen kleine kuitjes, dat is natuurlijk geen gezicht. Om je kuiten te trainen, moet je vaak specifieke oefeningen doen en niet iedereen heeft daar zin in. Met een aantal calf raises per sessie heb je binnen de kortste keren net zulke kuiten als Adama Traoré.

De achterkant van je schouders

Door je ‘schouders te trainen’, train je eigenlijk niet eens de volledige schouder. De achterkant van je schouders, ook wel bekend als de ‘achterste delts’ is een spiergroep die vaak wordt vergeten. Dat is helemaal niet gek, want veel mensen weten niet eens van het bestaan af. Vanaf nu wel. Trainen die handel!

vergeten spiergroepen 2

Onderarmen

We hebben het al vaker gezegd, maar de onderarmen zijn een veel vergeten spiergroep. Om dat in de toekomst te voorkomen, hebben we een aantal oefeningen voor je onderarmen op een rijtje gezet.

Nek

Nekspieren zijn hartstikke belangrijk, niet alleen voor Formule 1-coureur, maar ook voor jou! Met een sterke nek vang je veel gemakkelijker klappen op. Bij contactsporten als voetbal, rugby en boksen is dit enorm van belang. Je wilt toch niet geblesseerd raken? Hup, trainen die nek!

 

Helemaal niets meer vergeten? Probeer eens de ‘vergeten’ oefeningen voor in de gym.