Er zijn altijd een paar vaste oefeningen die je uitvoert tijdens het fitnessen. Zo begin je met een warming-up en misschien wat cardio, om daarna de gewichten erbij te pakken. Er zijn echter wat oefeningen die je vaker overslaat dan zou moeten. Deze vergeten fitness oefeningen in de gym moet je zeker in je schema opnemen.

4 ondergewaardeerde oefeningen in de gym

Bankdrukken, squats en de loopband zijn vast allemaal vaste prik tijdens je bezoekje aan de sportschool. Echter kan wat afwisseling helemaal geen kwaad. Sterker nog, dat is beter voor het opbouwen van spiermassa. Wij zetten een aantal ondergewaardeerde oefeningen op een rijtje die je zeker wat vaker moet gaan doen in de gym.

1. Calf raises

Misschien wel dé meest ondergewaardeerde oefening voor je kuiten. Deze work-out hoeft niet eens zo ingewikkeld te zijn, maar verricht wel wonderen.

  1. Plaats je tenen op een iets hoger gelegen platform
  2. Buig volledig naar voren en leun met je ellebogen op een bankje
  3. Zet druk op je tenen zodat je lichaam volledig op het platform en je tenen rust
  4. Zet zoveel mogelijk spanning op je kuiten en land vervolgens weer terug op je hakken

2. Dumbbell Pullover

Een makkelijke oefening waar je alleen een bankje en een dumbbell voor nodig hebt. Je rekt je volledig uit waardoor deze ondergewaardeerde oefening goed is voor je rug, buik en armen.

  1. Ga op een bankje liggen en pak met gekruiste handen een dumbbell vast
  2. Laat je handen zover mogelijk boven en achter je hoofd zakken
  3. Haal de dumbbell weer terug naar de startpositie

3. Roman chair sit-ups

Sit-ups met een twist. Door je achterwerk net iets van de bank te halen zet je iets meer druk op je buikspieren. Zeker een oefening die je aan je schema kunt voegen.

  • Leun met je rug tegen een bankje
  • Zak naar achter en weer naar voren

4. Roeien

Roeien in de sportschool is misschien wel één van de meest ondergewaardeerde oefeningen in de gym. Door te roeien train je bijna alle spieren in je lichaam. Het is niet alleen een oefening voor cardio, ook activeer je dus veel spieren in je lichaam. Het mooie aan deze work-out is dat jij de intensiteit zelf kan bepalen. Doe je het als warming-up of om aan het einde van je gym-sessie nog even volledig stuk te gaan, het kan allebei.