Nu de paasdagen in zicht zijn, zijn we natuurlijk van plan om uitgebreid te tafelen en ongezond te eten, want dat hoort er nou eenmaal bij. Maar hoe veel calorieën zitten er eigenlijk in alle paaseitjes die we in deze periode naar binnen werken? Kleine disclaimer: niet verder lezen als je je paaseitjes liefhebt.

Calorieën in paaseitjes

Natuurlijk is chocolade niet echt gezond, maar de chocolade-eitjes die in de winkel liggen al helemaal niet. Om jullie te behoeden voor de ‘gevaren’ van het eten van te veel paaseitjes stellen we je even op de hoogte van de hoeveelheid calorieën die er in zitten. Dat kan je namelijk zo weer een dagje sporten schelen, al zou je dat wel goed kunnen doen in deze home-gym schuine streep opklapbed.

Maakt niet uit welke soort je hebt, er zitten behoorlijk wat calorieën in paaseitjes, natuurlijk heeft de soort wel invloed, maar over het algemeen zitten er gewoon veel in. Gemiddeld genomen namelijk zo’n 45 per eitje, dus als jij er vier weg tikt zit je al op een behoorlijk aantal. Er is natuurlijk niet echt een pijl op te trekken aangezien elk eitje weer anders is, maar wat wel blijkt (en dat is ook logisch) is dat de paaseitjes met vulling de meeste calorieën bevatten.

calorieën in paaseitjes

Puur, wit of melk?

Om het maar even makkelijk te maken en niet alle duizenden soorten te benoemen die er pakken we de bekendste drie. Maar welke van de drie bevat de minste calorieën, wit, melk of puur? In principe verschillen melk en wit niet van elkaar. Beide zitten er zo’n 45 calorieën in een paaseitje, dus misschien kan je toch beter voor puur gaan, want die heeft er gemiddeld maar 41. Nou zoals we net al zeiden moet je de paaseitjes met vulling dus vermijden, want dan ga je al gauw richting de 52 calorieën per eitje. Verrassend genoeg kan je het best gaan voor de paaseitjes met likeur, want die bevatten gemiddeld 37 calorieën per eitje. Zo zijn jullie op de hoogte van wat je het best kan eten en vooral hoeveel je er van eet. Fijne Pasen!