De avocado’s worden steeds populairder in Nederland. Steeds meer mensen zien de voordelen van deze exotische vrucht in. Maar wat zijn die voordelen nou eigenlijk? Dat gaan wij je haarfijn uitleggen. Lees hier alle voordelen van avocado’s in je dieet.

De voordelen van avocado’s

Het eten van groente en fruit is natuurlijk goed voor je. Avocado’s zijn niet alleen gruwelijk lekker (guacamole, mmm), de avocado heeft nog wel wat meer voordelen. Die voordelen lopen we hieronder stuk voor stuk langs. Wij weten zeker dat je na het lezen van dit artikel niet meer van de avocado’s af kunt blijven.

1. Goed voor je ogen

Het eerste voordeel van avocado’s is dat het goed is voor je ogen. De groene vrucht zit namelijk boordevol met vitamine A, luteïne en zeaxanthine. Dit zijn voedingsstoffen waardoor je ogen gezond blijven en je zicht verbetert. Winst, toch?

de voordelen van avocado's

2. Het laat je huid stralen

De voordelen van avocado’s zitten ‘m niet alleen in de vitaminen. Ook de carotenen en goede oliën zorgen voor een jonge en soepel uitziende huid. Ook helpt Omega 9 mee aan de hydratatie voor een stralende huid. Best lekker, als je goed voor de dag wil komen.

3. Het helpt bij afvallen

Alhoewel de avocado boordevol vetten zit, heeft dit ook zo zijn voordelen. De onverzadigde vetten in het exotische fruit zorgt voor een verzadigd gevoel. Maar je moet natuurlijk niet overdrijven. Eet daarom niet meer dan drie avocado’s per week, anders overschrijdt je al snel de maximale caloriebehoefte. Wel is de avocado perfect om als bron van vetten in je dieet op te nemen, één van de beste keuzes zelfs.

4. Stabiliseert en reguleert de bloedsuikerspiegel

Vetten klinken vaak niet goed, maar we hebben al eerder het verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten uitgelegd. Een voordeel van de avocado is dat deze alleen maar onverzadigde vetten bevat. Naast dat het helpt bij gebalanceerd eten, reguleren deze vetten ook de bloedsuikerspiegel.

de voordelen van avocado's

5. Goed voor je cholesterol, bloeddruk én hart

Drie voordelen van de avocado in één, waarom ook niet! We kunnen bijna alleen maar goede dingen over deze groene vrucht vertellen. Zo bevat de avocado beta-sitosterol wat het cholesterol verlaagd. Daarnaast versnellen de vele vezels de spijsvertering en als klap op de vuurpijl ondersteunt de grote hoeveelheid kalium de bloeddruk en het hart.

Oftewel: vanavond een nachoschotel met een killer-bak guacamole?