Waarschijnlijk ga je, net als duizenden anderen, dagelijks voor je plezier naar de sportschool. Gewoon om lekker te trainen, je conditie op te bouwen of gewoon om gezond te blijven. Je zal dan wellicht ook een vast programma hebben wat je afwerkt. Dat geldt niet voor iedereen. YouTuber ‘Pigmie’ (Lucas Buckingham) pakt het anders aan en wil gewoon met enkel wat push-ups en pull-ups zijn vorm verbeteren. Dit is het resultaat van dagelijks 100 push-ups en 50 pull-ups.

Hard trainen

Je moet er natuurlijk wel een beetje gek voor zijn om dagelijks 100 push-ups en 50 pull-ups te doen. Voor Lucas Buckingham is dat zijn dagelijkse routine. Dat doet hij dus niet een of twee keer per week, maar dagelijks. Zijn doel: achterhalen wat het resultaat is van 100 push-ups en 50 pull-ups.

Elke dag 100 push-ups en 50 pull-ups

Terwijl je er waarschijnlijk niet je hand ervoor zal omdraaien om 100 push-ups te doen, wordt het toch iets anders als je dat elke dag moest doen. Neem daarbij ook nog eens de 50 dagelijkse pull-ups en je hebt een goed beeld van wat je lichaam te verduren krijgt. Aan de andere kant is het wel dat dat een dergelijke belasting van je lijf niet zonder effect kan blijven en daar is het Buckingham juist om te doen; het resultaat van elke dag push-ups en pull-ups.

Overduidelijk resultaat van 1oo push-up en 50 pull-ups

Het doel van de YouTuber is eigenlijk heel simpel: met een zeer beperkt programma, aansprekende resultaten behalen. Om zijn gelijk te bewijzen hield hij een vlog bij zodat zijn volgers konden zien wat het effect is. Nu moeten we er wel bij zeggen dat het niet echt noodzakelijk was. Hij had zeker geen buik of overtollig vet op andere plekken, maar er is natuurlijk altijd ruimte voor verbetering.

Persoonlijke doelen stellen helpt

De resultaten logen er niet om. Na een week hard trainen oogt hij stukken fitter en zo ervaart hij dat zelf ook. “Ik voel me stukken beter en sterker na deze week hard trainen.” Als je de clip bekijkt zie je dat het resultaat naar meer smaakt. Alhoewel dit natuurlijk een vrij korte training is, geeft het wel aan dat je snel persoonlijke doelen kunt behalen. De grote truc is om realistisch te zijn en je verwachtingen bij te stellen voor de korte termijn. Op die manier werk je effectief aan verandering en kun je bij elk zichtbaar resultaat trots zijn op jezelf.

Toch benieuwd wanneer het effect van trainen zichtbaar is? Lees hier hoelang het duurt voordat je resultaat ziet van het trainen.