We trainen natuurlijk allemaal voor een fitter lichaam, of een betere mentale gesteldheid. Het liefst zie je de dag na je workout al resultaat, maar helaas is dat niet zo. Hoelang duurt het dan eigenlijk voordat je resultaat ziet van het trainen? Dat leggen we je hier uit.

Hoelang duurt het voordat je resultaat ziet van het trainen?

Het resultaat van een training kun je onderverdelen in twee soorten. Men gaat namelijk naar de sportschool om af te vallen, of om spieren te kweken. Bij de één zie je de resultaten wat sneller dan bij de ander.

Wanneer zie je dat je bent afgevallen na een training?

Afvallen kun je makkelijker meten dan het verkrijgen van spieren. Daarom kun je na twee of drie weken al resultaat zien van het trainen. Dit zijn echter wel extreme gevallen. Je valt namelijk niet alleen af door te trainen. Je moet er namelijk ook gezonder voor eten en een doel stellen. Meestal zie je na zes weken de beste resultaten als je alles op alles zet om een bepaald aantal kilo’s kwijt te raken. Hierbij is twintig kilo verliezen in zes weken tijd natuurlijk geen realistisch doel. As je gezonder gaat leven en af en toe gaat sporten, zie je gedurende de tijd dat de teller op de weegschaal steeds meer afloopt, en dat is precies wat je wilt.

resultaat van training

Wanneer zie je meer spieren na een training?

Hoe snel je resultaat ziet van een training, is verschillend per persoon. Iemand die nog nooit in de sportschool heeft gestaan, ziet waarschijnlijk na zo’n twee maanden pas de eerste spieren uitzetten. Iemand die al ervaring heeft, kan na twee weken al resultaat zien. Dit komt omdat spieren makkelijker groeien als er al een basis is. Ook hierbij helpt een goed voedingsschema mee bij het eindresultaat. Wanneer je meer eiwitten en koolhydraten eet, zie je waarschijnlijk nóg eerder de resultaten van een training. Als je na zes weken trainen nog geen spiergroei ziet, dan doe je iets verkeerd. Probeer dan is wat tips om snel spieren te kweken op te volgen. Succes gegarandeerd!