Voor degenen die de laatste tijd wat inspiratie missen wanneer zij ’s ochtends vroeg een goede basis willen leggen voor opnieuw een productieve dag, is er kennis op tafel gegooid die niet rijmt op quinoa, Superfoods of een lepel lijnzaad. Pizza is namelijk gewoon een aanrader wanneer je afweging maakt tussen die leftover-doos of cornflakes, muesli en andere ontbijtgranen.

Afbeeldingsresultaat voor Pizza friends series

Dietist Chelsey Amer legt uit aan The Daily Meal: “You may be surprised to find out that an average slice of pizza and a bowl of cereal with whole milk contain nearly the same amount of calories. However, pizza packs a much larger protein punch, which will keep you full and boost satiety throughout the morning.”

Logica?

Het is echt zo gek nog niet, eigenlijk vrij logisch; zo bevat het Italiaanse immateriële erfgoed een gezonde dosis proteïne, koolhydraten en optioneel ook nog eens een portie groenten. In deze samenstelling scoort het dus hoger dan veel ‘standaard’ ontbijtjes die niet thuis horen op de schijf van vijf, en ook nog eens mega veel suiker bevatten! Het gros van de ontbijtgranen die je in de supermarkt koopt bevatten geen goede vetten, weinig proteïne, en weinig ander goeds.

Hoewel pizza voor de meeste geen gebruikelijke start vormt, weet Chelsey ook nog te melden dat het je beter op weg helpt: “Plus, a slice of pizza contains more fat and much less sugar than most cold cereals, so you will not experience a quick sugar crash.” Tast dus maar lekker toe, mocht je geen shredded ambities hebben voor komende zomer.