Trainen tijdens je favoriete serie of tijdens het journaal is toch wel win-win. Je wordt er namelijk sterker van, maar kunt ook iets kijken wat je leuk vindt. Omdat we nu veel thuis trainen doordat de sportscholen dicht zijn moeten er creatieve alternatieven worden gevonden voor de gebruikelijke training. Met deze oefeningen maak je thuis een lekkere work-out zodat je fit blijft in de woonkamer.

Thuis trainen met triceps dips

Als je voor de televisie zit, kun je makkelijk je triceps thuis trainen met een dips oefening. Zet je handen neer op een kleine verhoging, zoals de bank, en druk je jezelf omhoog. Doe dit in een paar setjes van 10 herhalingen en je kunt makkelijk en probleemloos je triceps trainen voor de televisie.

Sixpack kweken voor de tv

Je kunt je buikspieren ook prima thuis trainen. Leg een paar kussens onder je voeten, waardoor die iets omhoog liggen. Ga met de rest van je lichaam op de grond liggen en doe wat sit-ups. Je zult merken dat dit zwaarder is dan gewone sit-ups. En hoe zwaarder hoe beter, want hoe meer buikspieren! Wil je echt effectief te werk gaan, houd jezelf dan 1 seconde stil als je bovenin bent. Dan zet je die core pas echt aan het werk.

thuis trainen

Shoulder Press

Dit kun je gewoon zittend doen. Pak 2 dumbbells en doe er in elke hand één. Nu kun je een gewone shoulder press uitoefenen en zo dus je schouders trainen. Heb je geen dumbbells? Je kunt ook lege flessen water vullen of iets anders zwaars pakken. Of je schaft goedkope dumbbells aan bij de Lidl.

Bicep Curls

Met dezelfde dumbbells kun je ook prima je biceps thuis trainen. Doe dit wijdbeens zittend op de bank, met je elleboog tegen de binnenkant van je bovenbeen. Hierdoor kun je je bovenarm goed stilhouden. Doe een paar stevige bicep curls waarbij je optimaal gebruikt maakt van de beweging van je arm. Dus helemaal naar beneden en langzaam je onderarm omhoog buigen, met je bovenarm stil gedrukt. Er zijn nog meer biceps oefeningen die je thuis kunt doen.

thuis trainen

Push ups

Dit is één van de oefeningen met lichaamsgewicht die je overal kunt doen en waar je helemaal niks voor nodig hebt. Als je niet kunt bankdrukken in de sportschool ben je al gauw veroordeeld tot de pushups. En laten die nou perfect in je woonkamer te doen zijn. Gewoon een paar setjes pushups af en toe houden die borstspieren wel wakker. Je kunt zelfs proberen elke dag een paar pushups meer te doen. Als het te licht wordt kun je ook een rugzak op doen met een paar boeken erin, om het iets zwaarder te maken. Zo is thuis trainen een peulenschil geworden.