Vet verbranden op een effectieve manier, dat is wat we willen. Om je te helpen hebben we 4 krachtige oefeningen op een rijtje gezet. Met deze oefeningen ga jij niet alleen extra kracht opbouwen, ook zal je meer vet verbranden zonder al teveel te focussen op pure cardio. Door slechts de intensiteit van je enkele krachtoefeningen te verhogen, ga jij al grote stappen maken, dat is wel van belang, ook bij de krachtoefeningen.

Krachtofeningen om vet te verbranden

Het hoeft niet heel moeilijk te zijn om vet te verbranden. Het kan namelijk ook heel simpel, dat willen we je laten zien. Daarom zie je hieronder krachtige, maar effectieve oefeningen waarmee je ook vet kan verbranden.

1. Kettlebell oefeningen

De kettlebell is een handig voorwerp om veel verschillende oefeningen te kunnen uitvoeren. Zowel voor kracht, maar ook zeker om wat extra calorie├źn te verbranden. Haal dus zo snel mogelijk een kettlebell in huis, want het is een handige tool om op een flexibele manier een workout uit te voeren. Hier onder zijn een aantal effectieve oefeningen uitgelegd. Vooral de oefeningen waar je veel moet lopen, verplaatsen en swingen zijn ideaal voor jou.

2. Squats

Naast dat deze oefening goed is om je bovenbenen en billen mee te trainen kan jij hier ook vet mee verbranden. 3 sets van twintig squats per dag is genoeg voor de nodige vetverbranding. Het leuke aan de squats is dat je het ook moeilijker voor jezelf kunt maken door er bijvoorbeeld een kettlebell van hierboven bij te pakken. Maak het qua gewicht alleen niet te zwaar, want dan leg je meer de focus op de kracht. Door veel sets met meerdere herhalingen te maken werk je ook direct aan je cardio.

3. Jumping jacks

Het ziet er misschien een beetje raar uit, maar het is wel erg goed voor het verbranden van vet. Test jezelf tot het uiterste en doe er zoveel mogelijk voor een optimale vetverbranding. Voor deze oefening hebben we een knappe vrouw ingeschakeld, die jullie gaat uitleggen hoe het moet. Daag jezelf uit door bijvoorbeeld zoveel mogelijk herhalingen te maken binnen een minuut en probeer dit een volgende keer te verbreken.

4. Mountain climbers

Mountain climbers is ook een van de oefeningen waar je veel vet mee gaat verbranden, puur door de intensiteit en de houding van deze oefening. Met mountain climbers verhoog je heel makkelijk je hartslag, dat zal je wel gaan merken. Leun op je voeten en handen en ga wielrennen met je benen terwijl je in de plank houding blijft liggen. Zo werk je ook meteen aan die sixpack van je.

Wil je nou extra veel vet verbranden en wat minder de focus leggen op de combinatie met kracht trainen? Gebruik dan deze manieren van vet verbranden en voor je het weet ben je die overtollige vetjes kwijt.