Af en toe is niets lekkerder dan even ongezond eten bij de Mac. Mocht je nou een beetje op de lijn willen letten, dan helpen we je een handje. Dit zijn de calorieën in McDonald’s burgers, zo weet je wat je beste en je slechtste keuzes zijn.

Eten bij de McDonald’s

De bekendste voedselketen wereldwijd. Ze staan garant voor ‘lekker’ voedsel dat binnen de snelste ogenblikken klaar is. Het fastfood is misschien niet het beste wat je kunt eten, maar af en toe kan je het gewoon niet laten om even een lekkere BigMac naar binnen te werken. Zelfs als je op dieet bent is een ongezonde maaltijd geen slechte keuze. Met deze tips voor de goede uitvoering van een cheatmeal kan zelfs de Mac een plekje in je dieet krijgen.

McDonald’s voedsel staat er om bekend erg ongezond te zijn, veel calorieën, zouten en vetten of juist heel veel suiker. Teveel ergens van is nooit goed. Er zitten een behoorlijk aantal calorieën in McDonald’s burgers. Dus als je wel lekker naar de Mac wil blijven gaan moet je goed gaan letten op wat je bestelt. Niets is namelijk wat het lijkt, de salades bevatten soms bijvoorbeeld veel meer calorieën dan een gewone burger. Niet waar je op zit te wachten als je gezond probeert te doen dus…

Om jullie dus te behoeden van wat jullie bestellen zetten wij de hoeveelheid calorieën van de populairste burgers van McDonald’s op een rij.

calorieën in McDonald's burgers

De hoeveelheid Calorieën in McDonald’s burgers

Om eerst maar eens op te noemen wat de meest calorieën in McDonald’s burgers zijn maken we even een lijstje van de meeste verkochte producten.

  1. De BigMac – 502 kcal
  2. Mc Chicken – 453 kcal
  3. Cheesburger – 301 kcal
  4. Hamburger – 252 kcal
  5. Chili Chicken – 318 kcal
  6. Veggie Mc Chicken – 436 kcal
  7. Quartenpounder – 519 kcal
  8. Double Big Tasty – 970 kcal
  9. McKroket – 341 kcal
  10. Homestyle Crispy Chicken – 824 kcal

Er zitten dus een behoorlijk aantal calorie-bommen tussen die als tussendoortje veel te zwaar zijn. Als je als man gemiddeld 2500 kcal nodig hebt kom je daar behoorlijk snel op als je een menu eet bij McDonald’s. Als je wil lijnen kan je dus af en toe best één burgertje naar binnen werken mits je het combineert met een flesje water en een flinke portie groentes bij het avondeten. En vergeet niet; als je het combineert met een menu loopt de hoeveel hij calorieën alleen maar op.