Je kunt je benen trainen wat je wilt, maar zichtbaar gespierde benen krijg je niet zomaar. Natuurlijk helpt iedere vorm van legday je aan sterkere benen, maar wil je ook visueel opvallen met je boomstronken van bovenbenen? Dan is het verstandig deze specifieke spier wat extra aandacht te geven in je workoutschema de komende tijd. Zo werk je aan zichtbaar gespierde benen

Trainen voor zichtbaar gespierde benen

Never skip legday, wordt al jaren gezegd. En nu is dit juist voor de gemotiveerden die benen trainen hét moment om op te letten. Want gespierde benen is één, maar zichtbaar gespierde benen is een tweede. Er zijn namelijk ook spieren in je benen die hoe sterk ze ook zijn, niet zo goed te zien zijn. En zo graag als je wilt dat je na een goede biceps workout goed effect ziet, geldt dat voor de zichtbaar gespierde benen ook. Gelukkig hebben we het antwoord op de vragen welke spier én welke oefening je daarvoor moet gebruiken. Het gaat om de musculus vastus.

zichtbaar gespierde benen

Benen trainen op de goede manier

De musculus vastus is ook wel de traanvormige spier, die je zo goed ziet als je hem veel traint. Deze spier versterkt je knieën en als hij sterker is, zijn je knieën dus ook minder gevoelig. Dus los van dat je er meer zichtbaar gespierde benen van krijgt, is het ook nog eens handig als je tijdens het benen trainen deze spier goed meepakt. En de oefening die je moet doen hiervoor is de teardrop tapdance.

De teardrop tapdance is de oefening waarmee je ervoor zorgt dat je zichtbaar gespierde benen nog duidelijker worden. Je gaat in een houding staan waarbij het voelt alsof je voor een kwart naar beneden bent gesquat. Dan blijf je zo staan op je ene been, en met je andere been tik je om je heen, op willekeurige plekken op de grond. Op die manier gaat het been dat blijft staan lekker branden en heb je voor je het weet flinke verzuring. Doe dit 1 á 2 minuten en wissel van been als het te zwaar wordt.