Robert Pattinson ken je wellicht van zijn rol in de film Twilight en een groot aantal andere Indie films. Niet dat hem dat nu direct wereldfaam bezorgde, maar daar gaat het ook niet om. De rollen die hij kreeg toebedeeld zorgde er wel voor dat hij zich in de kijker speelde voor grotere producties, bijvoorbeeld om Bruce Wayne te spelen in Batman. Dan val je niet alleen op vanwege je acteerprestaties, maar ook door je fysieke verschijning. Wat moet je er voor over hebben om zo’n goddelijk lichaam te krijgen? Het antwoord: veel trainen en slim eten.

Robert Pattinson als Batman

Een mooi, gespierd lichaam komt je niet aanwaaien en dat geldt ook voor Pattison. Hij mag dan misschien de looks van Christian Bale niet hebben, maar wat zijn gespierdheid betreft is er zeker reden om op jaloers te zijn. Het goede nieuws is dat we weten hoe zijn ‘Batman routine’ eruit ziet en jij daar dus van kan profiteren. Beschik je over de juiste motivatie, dan is er geen enkele reden om aan te nemen waarom het jou niet kan lukken. Volg onderstaand programma en verbaas je over de resultaten.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door The Batman (@thebatman) op

Personal trainer

Als acteur kun je natuurlijk niet lukraak gaan trainen in de hoop dat je op die manier het gewenste resultaat behaalt. Samenwerking met een personal trainer die je optimaal kan begeleiden is vaak de eerste stap op weg naar succes. Pattinson koos daarom in zijn vroegere rollen de samenwerking met Harley Pasternak en Nathan Mellalieu. De trainingen van destijds hadden bijna een militair karakter vanwege de beperkte tijdsperiode. Het ging vaak om een periode van enkele weken waarin zichtbaar resultaat geboekt moest worden. Met andere woorden: de trainingen waren een complete uitputtingsslag.

Het trainingsschema van Robert Pattinson

Voor de Batman-training van Robert Pattinson lag de nadruk op een meer functionele training. Zaken als het opbouwen van spiermassa, snelheid en flexibiliteit werden de belangrijkste punten. De training zag er dan als volgt uit:

Cardio

Rennen – 5-10 km drie tot vier keer per week

Boksen – Drie tot vijf keer per week

Krachttraining: Sandbag-methode in militaire stijl

Forward lunge – 5 sets elk 12-15 keer herhalen

Reverse lunge – 5 sets elk 12-15 keer herhalen

Squat & press – 3 sets elk 10-12 keer herhalen

Burpee & snatch – 3 sets van 15 keer

Glute bridge – 3 sets van 15 keer

Sandhill-sprints – 5 maal

Militaire press – 5 sets van 12-15 keer

Buik- en rug training

Cardio – opwarming van vijf minuten

Fietscrunches – 3 sets van 25 herhalingen

Halterzijbuigingen – 3 sets van 25 herhalingen

Double crunches – 3 sets van 25 herhalingen

Superman-oefeningen – 3 sets van 25 herhalingen

Stevige oefeningen, maar dan heb je ook iets om jezelf weer eens goed uit te dagen. Dat moet ook wel als je in het pak van Batman wilt passen uiteraard.