Altijd weer die excuses om niet te sporten, het is om gek van te worden. Je bent ‘druk’ of hebt ‘geen zin’, maar nu is het echt klaar met de smoesjes. Met deze 5 tips maak jij de nodige tijd vrij om te gaan sporten. En dan kun je er echt niet meer onderuit komen.

Tijd vrij maken voor sporten

Heb je het nou écht druk? Of doe je net alsof? Volg dan deze tips om tijd vrij te maken voor het sporten, zo heb jij voortaan altijd tijd om te gaan sporten.

1. Sta iets eerder op

Veel sportscholen zijn erg lang open, sommige zelfs 24 uur per dag. Iets eerder opstaan is vaak helemaal geen probleem en zelf goed voor je. Begin je dag goed en reserveer lekker vroeg in de ochtend, voor werktijd.  Heb je nou moeite met vroeg opstaan? Dan geven we je hier een aantal tips om makkelijker uit je bed te komen.

tijd maken om te sporten

2. Plannen, plannen, plannen

Een goede tip om tijd vrij te maken voor het sporten is je sportmomenten plannen. Zo heb je een duidelijk overzicht wanneer je naar de sportschool gaat en kan je op die momenten niet meer iets anders gaan doen. Plan je sportmomenten zorgvuldig en reserveer op tijd. Zo ben je verzekerd van een heerlijke workout.

tijd maken om te sporten

3. Meteen vanuit het werk sporten

Je bent vaak uitgeput na een lange werkdag. Je gaat thuis rustig een hapje eten, even op de bank zitten… Nee, dat werkt zo natuurlijk niet. Na deze dingen ben je al bijna niet meer vooruit te branden. Een goede tip om tijd vrij te maken voor het sporten is dan ook om na het werk meteen door te gaan na de sportschool. Even alles vergeten en je vol focussen op je workout. Daarna kun je languit op de bank liggen en relaxen.

4. Je hoeft niet altijd lang te sporten

Hoe lang duurt een workout nou eigenlijk? Nou, er zit geen vaste tijd aan een bezoekje aan de sportschool. Een kort bezoekje aan jouw gym kan ook volstaan. Het hoeft niet langer dan een halfuurtje te zijn, als je maar in beweging bent.

tijd maken om te sporten

5. Stel doelen

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Met doelen stellen wordt alles makkelijker. Met doelen maak je eerder tijd vrij voor het sporten. Je hebt de juiste motivatie om je doel binnen een bepaalde tijd te behalen. Zo heb je dus ook meer tijd om goed te sporten.