Cars & Bikes

Rijd een rondje met deze blondine in “the most beautiful car in the world”

mooiste auto's

“The most beautiful car in the world”, is hoe supercar blondie de Renault TREZOR omschrijft. Nou willen wij niet zo snel dergelijke superlatieven gebruiken, maar flitsend is ie zeker. Een van de mooiste auto’s op aarde zou je weleens kunnen stellen. Niet omdat de auto voldoet aan de gevestigde normen qua supercardesign. Nee, deze auto straalt vanwege zijn bijzondere en zeer gewaagde overkomen.

Een van de mooiste auto’s ter wereld

Nee, deze wagen wordt niet gereden door dames van lichte zeden, al doen de felrode ruiten dat wel vermoeden. Het is een van de opvallendste kenmerken van de auto. Al is er haast geen kenmerk dat niet buiten de boot der gebruikelijkheid valt. Neem nou bijvoorbeeld de deur van de auto. We gebruiken enkelvoud, omdat de auto slechts een deur heeft. Of moeten we het een dak noemen?

Je stapt deze auto namelijk in door een gigantisch paneel naar voren te duwen. Dat is dan ook gelijk het enige onderdeel van het exterieur dat kan bewegen. Deze ingenieuze feature wordt gedemonstreerd door de prachtige Alexandra ‘Supercar Blondie’ Hirschi. De Australische YouTuber met meer dan een miljoen abonnees had enkel lovende woorden over voor het spannende design.

Watch on YouTube

Knotsgekke specificaties

Het bizarre concept heeft niet alleen waanzinnige looks. Er zit ook een heleboel innovatie in het ding verwerkt. Zo is het bijvoorbeeld een van de meest aerodynamische auto’s op aarde. Hij glijdt nog beter door de lucht dan een Tesla model 3. Niet heel gek, want deze auto is ook volledig elektrisch. Daarnaast heeft de auto achterwielen van maar liefst 22 inch, oftewel 55.9 centimeter. De hoogte is slechts 108 centimeter. Daardoor lijkt het net of de wielen elk moment uit de auto kunnen springen. Verder ook heel spannend voor binnen de bebouwde kom!

Ondanks dat de Renault TREZOR volledig elektrisch is, heeft het een zeer aanwezige luchtkoeling op de motorkap. Het koelsysteem bestaat uit flappen die omhoog of omlaag kunnen. Zo kan de motorkap wisselen tussen een oppervlak vol gaten, voor koeling, of een geheel glad oppervlak, voor aerodynamica.