Uncategorized

Louis XIII en Pharrell Williams gaan samenwerken voor een beter klimaat

Rémy Martin is een van ‘s werelds bekendste cognac huizen. Het merk maakt al jarenlang hoogwaardige cognac en hun Louis XIII is hierin misschien wel het paradepaardje. Samen met Pharrell Williams heeft het merk nu de aftrap gegeven voor een betere wereld. De 100 years campagne wordt gezamenlijk met Pharrell Williams afgetrapt en brengt het beste van beide werelden samen.

Muziek ter ere van moeder natuur

Speciaal voor deze campagne heeft Pharrell Williams een plaat gemaakt die tijdens een privé event in Shanghai slechts door 100 mensen is gehoord. Het is namelijk zo dat dit nummer, vastgelegd op een plaat van klei, voor de komende 100 jaar zal verdwijnen. Het nummer gaat in een speciale kluis achter slot en grendel. Deze kluis bevindt zich in een kelder van Rémy Martin. De plaat zal nooit vernietigd kunnen worden, enkel wanneer de kluis – en daarmee de kelder – volledig onder water komt te staan.

Nu denk je vast ‘waarom zou dat gebeuren?’. Volgens vooraanstaande wetenschappers is het zo dat wanneer we ons klimaat niet gaan respecteren en milieubewuster omgaan met onze natuur, de wereld over 100 jaar voor een groot deel volledig onder water verdwijnt. Een ontwikkeling die we dus absoluut moeten voorkomen en waar de plaat van Pharrell vanaf nu symbool voor staat.

Inzet voor het milieu

Dat Rémy Martin heeft gekozen voor hun prestigieuze Louis XIII cognac is niet vreemd. Deze cognac bestaat uit ingrediënten die soms 100 jaar hebben liggen rijpen. Volgens Ludovic du Plessis (Global Executive Director Louis XIII) is de natuur en de tijd de basis van alles wat ze doen bij het merk. Zonder tijd geen goede rijping, zonder natuur geen goede ingrediënten. Het behouden van moeder natuur is dus heel relevant voor het merk, maar ook voor ons in ‘t algemeen.

Een goed initiatief van twee gerespecteerde namen om het milieu onder de aandacht te brengen. Na het event in Shanghai start Louis XIII een inzameling in alle grote wereldsteden om het probleem onder de aandacht te brengen. Het ingezamelde geld zal beschikbaar worden voor lokale instanties die zich inzetten voor het milieu.