Dit drankje is een gevalletje van het nodige met het aangename combineren. IJskoude ijskoffie, goed op smaak en met een flinke lading eiwitten er in. Zo is het niet alleen lekker, maar ook nog eens hartstikke verantwoord binnen je sportgoals. Eiwitrijke ijskoffie for the win, niet?

Eiwitrijke ijskoffie

Met deze temperaturen weten we dat goed drinken belangrijk is en snakken we vooral naar koude versnaperingen. Hoe kouder, hoe beter. Niet gek dan ook dat een ijskoffie de voorkeur krijg boven een warme cappuccino.

Wat nou als we zeggen dat we een recept hebben voor een koude caffeine-kick mét een lading eiwitten waar je spieren na een workout naar snakken? Deze eiwitrijke ijskoffie is perfect voor je zomergoals.

eiwitrijke ijskoffie

Hoe maak je het?

Allereerst een klein lijstje aan ingrediënten die je nodig hebt voor deze eiwitrijke ijskoffie.

  • 1 scoop eiwitpoeder (smaak naar keuze maar aanraders zijn toch wel: vanille, cappuccino of cookies & cream)
  • 100 ml halfvolle melk (of ongezoete amandelmelk als je zuivel liever mijdt)
  • een snufje kaneel
  • een snufje tijm
  • stevia of zoetstof (naar wens)

Heb je alles bij elkaar, dan ga je als volgt te werk om de perfecte eiwitrijke ijskoffie te maken.

Stap voor stap

Allereerst zet je een verse kop koffie, zoals je hem normaal gesproken warm zou drinken. Doe vervolgens wat ijsblokjes in een blender en voeg hier de (amandel)melk aan toe. Strooi er wat kaneel en tijm aan toe en giet de koffie er bij. Voeg als laatste een scoop eiwitpoeder toe en knal die blender aan.

eiwitrijke ijskoffie

Je kunt er nu voor kiezen kort te blenden of hem lang te laten razen. Wanneer je hem kort aanzet zullen de smaken al goed mengen en blijven de meeste ijsblokjes intact, hierdoor is de eiwitrijke ijskoffie koud en vloeibaar. Laat je de blender langer zin gang gaan dan zullen de meeste ijsblojes vergruizen en zal het geheel meer een slushpuppy-achtige structuur krijgen. Allebei heerlijk, aan jou de keuze.

Wat betreft is er qua smaak nog eindeloos te variëren door de keuze van eiwitpoeder. Deze eiwitrijke ijskoffie is in ieder geval hartstikke verantwoord qua calorieën en voorziet je spieren ook nog van de nodige eiwitten om aan die gains te werken.

Mocht je overigens liever op een andere manier je eiwitten binnenkrijgen dan zijn er nog een hoop goede (en minder goede) alternatieven om je in te verdiepen.