Wil je een beetje indruk maken op je nieuwe date, dan is een goede auto een absolute voorwaarde. Wil je het echt goed aanpakken, dan kan het helpen als die wagen ook beschikt over een flink aantal pk’s. Laten we het zo zeggen, met 155 pk ga je geen noemenswaardige punten scoren. Dat gezegd hebbende scoor je wel met de Audi RS7. Standaard is deze voorzien van een alleraardigste 4,0-liter twin-turbo V8 motor. Met 600 pk en een koppel van maximaal 800 Nm heb je in ieder geval iets om over te praten. Maar, het kan altijd nog iets beter en indrukwekkender worden.

Audi RS7 kan nog harder

Eerlijk is eerlijk: als je wagen in 3.4 seconden kan accelereren naar 100 km/u heb je een auto om trots op te zijn. Ook al ben je misschien geheel ‘over the moon’ als dat de specs zijn van je wagen, een beetje vakkundige tuner gaat er om lachen. Met wat kleine aanpassingen hier en daar kan dat vermogen van de Audi RS7 nog wel wat opgekrikt worden. Kwestie van een paar componenten vervangen.

extreme-rs7-hgp-met-962-pk-2020-970-009 extreme-rs7-hgp-met-962-pk-2020-970-001

Van 600 pk naar 962 pk

Bovenstaande klinkt als een leuke uitdaging voor de ambitieuze tuner. Vier Duitse tuners dachten er ook zo over en besloten de handen ineen te slaan om de Audi RS7 een vermogen te geven waar zelfs de meest verwende Audi-fanaat van achterover slaat. De tuner Nebulus zag wel wat mogelijkheden om de twin-turbo V8 nog harder te laten werken. Voor dat doel werden de collega’s van HGP Turbonachrüstung GmbH ingeschakeld. Met grof resultaat: de RS7 levert nu een indrukwekkende 962 pk met een koppel van 1250 Nm.

In minder dan 3 seconden 100 km/u?

De truc om de Audi wat meer paardenkrachten te geven, ligt in het aanpassen van de ECU. Natuurlijk was dat niet voldoende, ook de snelheidsbegrenzer moest eraan geloven. De inlaat van de motor werd ook aangepakt en kreeg een nieuw filter. De luchtinlaat werd vervolgens groter gemaakt en ook de turbo’s kregen een indrukwekkende upgrade. Wat al die pk’s extra betekenen voor de prestaties is niet bekend, maar we denken dat de RS7 nu in minder dan 3 seconden de 100 km/u aantikt. Mogelijk zit de topsnelheid nu ook een flink stuk boven de standaard 330 km/u. Dat kost overigens wel een paar centen. Volgens de website van de tuner mag je zo’n 24.900 euro aftikken, maar dat heb je wel een Audi die presteert!