Als het op snelheid aankomt zit je met Porsche goed. Het is dan ook geen wonder dat de Duitse autofabrikant terugkomt in een eeuwenoude vraag: Hoe stop je een Porsche die met 338 km/u over de snelweg knalt? De nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport is echter niet alleen gebouwd op snelheid, maar ook voor milieu vriendelijkheid. Sommige onderdelen zijn zelfs gemaakt van hennep.

718 Cayman GT4 Clubsport

De 718 Cayman GT4 Clubsport komt met een 3.8 liter zescilinder boxermotor met 425 pk – dat zijn 40 paarden meer dan het laatste model. De bolide komt zowel in een ‘Trackday’ als ‘Competition’-versie. De ‘Trackday’ heeft een vaste modus voor de schokdempers, airco, vluchtluik in het dak, brandblusser en FT3-veiligheidstank van 80 liter. Bij de ‘Competition’ zijn de schokdempers instelbaar en heeft de veiligheidstank ruimte voor 115 liter voor gebruik bij langeafstandraces. Ook heeft de ‘Competition’ ingebouwde pneumatische krikken voor snelle pitstops, is er een verplicht automatische blussysteem en uitneembaar racestuur. De ‘Trackday’ kost 134.000 euro en de ‘Competition’ 157.000 euro. Mocht jij het nieuwe jaar goed willen beginnen zou je een van deze bolides hier kunnen bestellen.

718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 11 718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 12

Natuurlijke materialen

Bij de nieuwe 718 Cayman GT4 Clubsport ligt de focus niet alleen op betere rijeigenschappen en scherpere rondetijden, maar ook op duurzaamheid door gebruik te maken van natuurlijke materialen. De portieren en achtervleugel zijn gemaakt van composietmateriaal dat versterkt is met natuurlijke vezels, zoals vlas en hennep. Deze producten hebben qua gewicht en stijfheid dezelfde eigenschappen als koolstofvezel.

718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem1 718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 6 718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 4 718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 10 718 Cayman GT4 Clubsport gewoonvoorhem 3