Grotere armen, wie wil dat nou niet? Het eerste beeld dat in je op komt wanneer je denkt aan de sportschool is dan waarschijnlijk ook iemand die zijn armen aan het trainen is. De meeste mannen die voor het eerst naar de sportschool gaan doen dit dan ook om grotere armen te krijgen. Maar hoe doe je dit nou?

Oefeningen voor direct grotere armen

Gelukkig hebben wij enkele oefeningen voor je opgezocht zodat je zeker bent van het resultaat. In dit artikel zetten we de beste oefeningen voor massievere armen op een rijtje:

Bicep curls

Bicep curls zijn waarschijnlijk de allerbekendste, maar ook gewoon de beste oefening om de spiermassa in je armen meteen te verhogen. Dit komt omdat de spanning op de armen zo enorm hoog wordt, dat ze het erg zwaar krijgen. Het is in principe een  simpele oefening, maar niet zonder reden: hij werkt gewoon heel erg goed om je biceps op een goede manier te trainen.

Tricep Dips

Ook de tricep dip is een enorm goede oefening om je armen te trainen, die je meteen goed voelt in je core en rug. Aangezien het belangrijk is dat je je lichaam goed rechthoudt, train je eigenlijk je hele lichaam, maar de focus ligt echt op de armen. Een erg goede oefening!

Triceps pull

De triceps pull is een goede oefening die ervoor zorgt dat je in de omtrek echt grotere armen krijgt. Je kunt hem doen bij de kabels en het is de bedoeling dat je je ellebogen goed naast je lichaam houdt, terwijl je de kabel naar beneden trekt. Zo staan je armen continu op spanning voor het gewenste resultaat.

Chin-ups

Chin-ups zijn ook erg goede bewegingen die ervoor zorgen dat je armen groeien. Een chin-up is eigenlijk heel eenvoudig uit te leggen. Je doet een pull-up, maar dan met je handen andersom, namelijk met je handpalm naar je toe. De uitvoering is echter een stuk lastiger dan de uitleg.

Band pushdowns

Bij de band pushdown maak je een elastiek vast aan iets wat boven je hangt en deze elastiek trek je vervolgens naar beneden. Erg zwaar, maar wel een enorm goede oefening.

Hopelijk ben je weer wat wijzer geworden en wie weet heb je weer nieuwe oefeningen om in de gym te gaan doen, succes met trainen!