Voor de rol van Wolverine heb je best een pittig workout-schema nodig. Je moet er natuurlijk afgetraind uit zien. Daarom volgde Hugh Jackman dit loodzware workout-schema. Dit is het workout-schema van Hugh Jackman voor de rol van Wolverine.

Hugh Jackman moest flink trainen voor de rol van Wolverine

Hugh Jackman volgde een workout-schema van personal trainer David Kingsbury. Het workout-schema bestond uit twee delen: bulken en afvallen. Tijdens de bulkfase calculeerde Kingsbury alle calorieën die Jackman at, om zo de controle over het programma te behouden. In deze fase moest Hugh Jackman zo weinig mogelijk vet binnenkrijgen en de spiermassa zoveel mogelijk proberen te vergroten.

Tijdens de afvalfase veranderde er eigenlijk niet zoveel. Het doel was hetzelfde. Met zo min mogelijk vet, maar zoveel mogelijk spiermassa en kracht winnen. Het enige wat er werd aangepast waren de hoeveelheden calorieën en de cardiotraining. Op het workout-schema van Hugh Jackman stond nu een stuk meer cardiotraining.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Hugh Jackman (@thehughjackman)

Het workout-schema van Hugh Jackman

Elke week verhoogde David Kingsbury de intensiteit en aantal sets in het workout-schema van Hugh Jackman. De oefeningen werden iedere week in sets gelijk gehouden, alleen veranderde het aantal reps en het gewicht. De eerste week deed hij 4x 5 reps met opbouwend gewicht. De tweede week werd dit 4x 4 reps met als start een zwaarder gewicht dan waar hij de vorige week mee begon. Week 3 resulteerde in 4×3 reps met wederom opbouwend gewicht, startend met een zwaarder gewicht dan het begingewicht van de vorige week. De vierde week bouwt Hieronder zie je welke oefeningen er allemaal in het workout-schema van Hugh Jackman zitten. Hij pakt gewoon alle monsterlijke oefeningen in één.

Barbell Bench Press

De klassieke bankdruk-oefening was een vaste kost in het workout-schema van Hugh Jackman. In de eerste week begon hij met 5 sets van 10 en bouwde dat uit naar zijn krachtverhouding in de loop van de weken.

Back squat

Voor de benen en bilspieren gebruikte David Kingsbury de ‘Back squat’. Dit is een simpele maar effectieve oefening waarmee je een goed aantal spieren flink aan het werken zet.

Weighted Pull-up

Een stuk pittiger dan de normale pull-up. Dit vond David Kingsbury blijkbaar nodig voor de rol van Wolverine.

Deadlift

Voor de echte Wolverine-kracht moest de acteur een flink aantal keer deadliften. Dé oefening voor het verkrijgen van kracht en spiermassa.