MotoGP-legende Valentino Rossi vervolgt zijn illustere carrière. Op vier wielen wel te verstaan. De Italiaanse Rossi komt volledig seizoen uit voor WRT Audi in de GT World Challenge Europe-competitie.

Rossi erkent serieuze ambities in soortgelijke ´professionele omgeving´

Na zijn sport vaarwel gezegd te hebben in 2021, pakt negenvoudig MotoGP-wereldkampioen Rossi de draad weer op.

Hij komt in twee disciplines uit binnen het professionele GT World Challenge Europe-kampioenschap. De Sprint Cup (kortere sprint races) en de Endurance Cup (langeafstandsraces).

En hoe dat eruit ziet, die GT World Challenge Europe?

GT World Challenge Europe is niet je doorsnee Clio Cup:

De legendarische coureur reed 22 jaar aan een stuk op het hoogste niveau. Dat bracht hem in totaal 115 overwinningen in de 150cc-, 250cc- en MotoGP-klassen.

Voor WRT Audi uitkomende Rossi had vervolg niet anders gezien

Je kon erop rekenen dat hij dit pad zou kiezen. De excentrieke Italiaan is helemaal gek van autoracen: ´Iedereen weet dat ik altijd een grote racing fan ben. Racen op vier wielen hield altijd mijn voorkeur, zodra MotoGP zou eindigen´, vertelt Rossi over zijn motivatie voor dit vervolg.

Dat het business as usual is, onderstreept de gepassioneerde racer: ´Ik kan mij hier volledig voor toewijden, op een hoog niveau met een professionele benadering.´

En dat hij daad bij het woord voegt – blijkt wel uit het verleden. In 2008 mocht de bekende #46, (ook zijn nummer bij WRT Audi), bij een Ferrari F1-test laten zien hoe snel hij is. Aan souplesse en wagencontrole ontbrak het niet: menig engineer fronste bij de rondetijden die The Doctor uit de Ferrari perste.]