Hoewel het sporten in de sportschool nog even gaat duren is het wel belangrijk om in de tussentijd fit te blijven. Veel mensen zijn ervan overtuigd dat hun trainingsdoelen alleen maar te halen zijn door naar de sportschool te gaan. Toch is de sportschool niet per se nodig. Het afgelopen jaar heeft ervoor gezorgd dat iedereen veel creatiever moest worden met zijn of haar work-outs. Blijven sporten is erg belangrijk, zo raak je je voortgang niet kwijt en kun je, zodra alles weer kan volop van alles gaan genieten. Met onderstaande tips wordt thuis sporten leuk en effectief!

Fit blijven met dichte sportscholen

1. Zoek een routine

Om ervoor te zorgen dat je vooruitgang constant is en niet afzwakt is het belangrijk om een routine te bedenken en jezelf ook hieraan te houden. Je wordt namelijk niet fit met maar een paar trainingen. Begin bijvoorbeeld met een schema te maken op welke dagen je wil gaan trainen zoals maandag, woensdag en vrijdag. Vervolgens kun je bepalen welke oefeningen je wil gaan doen op welke dag. Ga bijvoorbeeld op maandag hardlopen en op woensdag oefeningen doen met je lichaamsgewicht zoals push-ups.

snelle workout voor thuis

2. Ga naar buiten

Hoewel binnen oefeningen doen ook nuttig is, is het beter om in de buitenlucht te sporten. Zo heeft sporten in de natuur een positieve invloed op je mentale gezondheid en zorgt het voor meer motivatie.

3. Zorg voor genoeg variatie

Wanneer je zorgt voor een afwisselend trainingsschema kun je zorgen dat je verschillende spiergroepen traint of juist aan je conditie gaat werken. Hierdoor voorkom je dat je trainingen saai worden en je motivatie daalt. Ook zorgt dit ervoor dat je spieren voldoende rust krijgen. Wanneer je op maandag je schouders veel traint is het verstandig om niet de dag erna meteen weer je schouders te gaan trainen, wissel het af en ga die dag lekker hardlopen.

te veel eten

4. Eet gezond

De soorten voedsel die je eet hebben een grote impact op je gezondheid. Wanneer je gezond eet zul je merken dat je meer energie hebt en dus vanzelf meer gaat bewegen. Het soort eten dat je eet heeft niet alleen invloed op je fysieke gezondheid, maar ook je mentale gezondheid. Gezond eten is dus dubbel belangrijk.

5. Vergeet ook niet je sportschool abonnement op te zeggen!

Het is per wet verboden is te betalen voor een abonnement waar je geen gebruik van kunt maken, veel sportscholen lossen dit op door of het geld terug te betalen/niet te innen of de tijd dat de sportschool gesloten is achter de duur van het abonnement te plakken. Wanneer je eenmaal een thuis-sport routine hebt opgebouwd merk je misschien dat het jeĀ  je abonnement van bijvoorbeeld Big-gym beter kan opzeggen. Je kunt hierbij het beste gebruik maken van de opzegservice van Xpendy. Xpendy verstuurd een aangetekende opzegbrief naar het bedrijf. Hierdoor ben je dus verzekerd van een goede opzegging.