Afstudeerproject en geen saus verspillen
De Brabander kwam met het idee toen hij zelf in de weer was met een mayofles, “Het is eigenlijk uit frustratie ontstaan”, vertelt hij aan Editie NL. “Er blijft zoveel mayo achter in knijpflessen.” De student was op zoek naar een idee voor zijn afstudeerproject en raakte geïnspireerd door de fles mayo. “Na veel brainstormen en ideeën bedenken kwam ik met een prototype van een sausfles die je kunt navullen. Het is eigenlijk een fles waar je een zak saus in doet. Op de zak die in de fles komt, zit luchtdruk, daardoor komt er druk op de zak en komt echt alle saus eruit, dat allemaal om geen saus te verspillen.”
Grote belangstelling
Hoewel Koen alleen nog maar een prototype ontwikkeld heeft, staan de grote saus bedrijven al bij de student op de stoep. Sausgigant Remia heeft al duidelijk laten weten erg onder de indruk te zijn van het ontwerp en heeft Koen ook al benaderd om samen te werken. Koen is nog op zoek naar één of meerdere investeerders om zijn product in de supermarkt te krijgen. Remia is dus erg geïnteresseerd en lijkt dus deze investeerder te gaan worden.
Gat in de markt
verpakkingsexpert Stefan Hermsen denkt dat Remia goeie zaken doet door in zee te gaan met Koen, volgens Stefan is een zo optimaal mogelijke verpakking vaak een reden voor consumenten om voor dat merk te kiezen. Stefan noemt als voorbeeld de oude melkpakken van Campina zonder dop, Campina verving de dop door een kartonnen tuit die bij het openen van een pak open gescheurd wordt.
Dit concept werkte niet goed gezien het pak rechtop in de koelkast moest blijven staan na de opening van het pak om morsen te voorkomen. Campina verkocht in deze periode extreem weinig en vielen zo snel mogelijk terug op het oude doppensysteem.