Van studentenkamer naar wereldwijde hit

Het begon allemaal op een doodgewone dag in Tilburg. Gewoon een jongen met een passie voor muziekproductie. Vanaf 2017 is hij begonnen als dj, en alles wat hij weet, heeft hij zichzelf aangeleerd. We spoelen even door naar 2022, Pim besluit er volledig voor te gaan. Zijn bijbaantjes worden ingeruild voor een fulltime focus op zijn droom als dj en producer. “Eatin’ Good” ontstaat in zijn nog altijd bescheiden studio.

En dan gebeurt het: TikTok ontdekt “Eatin’ Good”. Inmiddels gebruiken meer dan 170.000 video’s het nummer. Samen zijn deze TikToks goed voor meer dan een miljard (!) views. Denk aan filmpjes van dansende mensen tot voetbalhoogtepunten, overal duikt de beat op. Pim lacht: “Social media is de nieuwe flyer; je verspreidt gewoon je muziek.” De streamingcijfers op Spotify exploderen naar 26 miljoen en dat loopt nog steeds verder op. Alsof dat nog niet genoeg is, spot EA Sports het nummer én knalt het op hun wereldwijde FC 2026-soundtrack.

@jakeg_21 THIS IS THE LAST YEAR I BUY IT I PROMISE….😭😂 #fc26 #fifa26 #fyp #footballmemes #football ♬ Eatin' Good – Woodcamp

Lees ook: Deze simpele muziektruc verbetert binnen 1 minuut je prestaties tijdens krachttraining.

Muziek en marketing anno nu

Pim’s succesverhaal is zeker geen lucky break, het laat zien hoe je in 2025 door social media en streamingdiensten als relatief onbekende artiest plots wereldwijd gehoord wordt. Spotify? Pim noemt het bij Omroep Brabant niet voor niets “de plek waar je cd’s verkoopt.” Waar je vroeger stond te flyeren bij clubs, vind je nu je publiek met een hashtag en deze moderne huisstijl-promotie werkt echt. TikTok, Instagram en YouTube Shorts zijn het speelveld. Je hoeft als dj niet eens heel herkenbaar in beeld te zijn. Het hoorbare merk doet z’n werk, zeker in het elektronische genre waarin visuals minder tellen dan een dikke drop of herkenbare hook. Toch knalt Woodcamp nu ook op grotere podia, met gigs in Berlijn, Londen en uiteraard zijn hometown Tilburg.

▼ scroll verder ▼

En eerlijk is eerlijk: als je als beginner binnen 3 jaar van je eerste upload naar de soundtrack van EA Sports gaat, laat je zien hoe laag de drempel—en hoe groot de kans—is om als talent door te breken. Voor alle gasten die stiekem hun Ableton of FL Studio projectjes uploaden: ja, het kan écht. En dankzij het algoritme van Spotify én de viral magic van TikTok wordt de worldwide stage net zo bereikbaar als je eigen buurtcafé. Neem een les aan deze doorbraak van Pim.