McLaren heeft een nieuwe auto voor op het circuit: de McLaren 720s GT3x  en hij breekt alle regels. Deze auto is bedoeld om het maximale eruit te halen wat er in zit en dat hebben ze op een fenomenale manier weten te doen.

McLaren 720s GT3x

McLaren wilde een raceauto maken en we horen je al denken “dat doen ze toch altijd al?” Ja, dat klopt, maar dit keer zijn ze echt het boekje te buiten gegaan en hebben ze alle regels aan hun laars gelapt om dit prachtige gevaarte te bouwen. Het is een vervolg op de GT3, die weer afstamt van de 720s, (die wel toegestaan is in GT3-kampioenschappen), maar de GT3x is veruit beter dan de voorganger. Hij zal niet toegestaan worden in de kampioenschappen, want daar is hij te krachtig voor, maar dit is wel een machtsvertoon van McLaren waarmee ze laten zien wat ze in huis hebben.

McLaren 720s GT3x

Motor en andere aanpassingen

De McLaren 720s GT3x mag dus niet deelnemen aan races omdat hij ‘te goed’ presteert, maar wat is er dan zo speciaal aan? Naast dat hij gebouwd is om over het circuit te vliegen, hebben ze er ook nog eens 750 pk uit weten te halen (mocht je hem op overdrive zetten). Al dit vermogen komt voort uit een twin-turbo 4.0-liter V8 motor die alle kracht, zoals het hoort, naar de achterwielen stuurt. Om de motor goed te laten functioneren is er ook nog een ander koelingssysteem op geplaatst.

McLaren 720s GT3x

Om de auto zo goed mogelijk te laten presteren hebben ze alles wat overbodig is weggelaten, daarmee maak je de auto natuurlijk een stuk lichter. Dat is ook de reden waarom er maar één stoel in de auto zit. Mocht je nou graag wel een tweede erbij willen hebben is dat gelukkig wel een optie. Natuurlijk werkt hij ook op aerodynamisch gebied goed. Je kan deze auto eigenlijk heel simpel beschrijven: het is een beest. Helaas kost de McLaren 720s GT3x wel meer dan 5 ton. En dat voor een wagen waar je niet zomaar overal mag rijden.