In april van dit jaar kondigde Disney aan dat het binnenkort met een streamingdienst zou komen. Daar brengt het alle content van haar eigen bedrijf, maar ook zeer exclusieve content. De diversiteit op het platform zal meteen groot zijn, aangezien partijen als National Geographic, Pixar en Marvel meewerken. Nu heeft Marvel een serie bevestigd die in het teken zal staan van Loki, een personage die voorkomt in Thor en de Avengers-films.

Loki

Loki stierf in Avengers: Infinity War, toch kan Tom Hiddleston weer in de huid kruipen van de Noorse held. Dat komt doordat Marvel er voor kiest om een alternatieve tijdlijn te creëren voor het personage. Dit verhaal staat dus los van de rest van de Marvel-films. Of dit heiligschennis zal zijn of toch een goed idee, valt nog te bezien.

Marvel komt ook met de nodige spoilers over de serie. Door middel van de zogeheten Space Stone kan Loki reizen door de tijd. Hierdoor zullen we hem waarschijnlijk avonturen beleven rond verschillende historische gebeurtenissen. Filmproducent Kevin Feige heeft al concept-art getoond waarin valt te zien dat Loki onder andere in de jaren 70 te zien zal zijn. Je ziet namelijk een bioscoop met de film Jaws uit 1975 op het plaatje

Stevige concurrentie voor Netflix

Een serie die helemaal in het teken staat van een Marvel-personage kan sommige die-hard fans overhalen om over te stappen van Netflix naar Disney+. Maar Disney komt met meer dan alleen goede Marvel-producties. Het bedrijf wil jaarlijks 1 miljard dollar in het project stoppen, later gaat dit verhoogt worden naar 2 miljard. Zo kunnen ze het veroorloven om maar liefst 10 films en 25 series helemaal zelf te maken. Dan moet je bedenken dat het bestaande aanbod van Disney ook online komt, net als eerdergenoemde Pixar en National Geographic.

Loki

De dienst zal naar verwachting slechts 7 dollar per maand kosten, een jaarabonnement zal dan zo’n 70 dollar zijn. Dit is minder dan de helft dat een gezin bij Netflix moet betalen. Door dit lage bedrag en het interessante aanbod denkt het bedrijf 60 tot 90 miljoen abonnees te bemachtigen voor 2024.