Aan bier geen tekort in ons land. Van pils met een goede schuimkraag tot speciaalbieren voorzien van vreemde specerijen en ingrediënten: het is er allemaal. Is er binnen dit diverse aanbod nog ruimte voor nieuwkomers, vraag je je af. Wat betreft ’s werelds grootste biermerk Bud is hier geen twijfel over. Het biertje stroomt eindelijk door de Nederland taps. The King is here.

Bud

De bijnaam King of Beers krijg je niet zomaar. Dit bier gaat al jarenlang over de wereldwijde toonbank. Met name in Noord Amerika, de thuisbasis van The King. De missie van Bud? Het Nederlandse bierlandschap opfrissen met een zacht en ‘doordrinkbaar’ biertje. Het biermerk richt zich vooral op iedereen tussen de 18 en 35 jaar oud. En met iedereen bedoelen ze ook echt iedereen. Het bier is minder bitter, wat frisser en bevat meer koolzuur dan wij van de Nederlandse pilsjes gewend zijn. Dit maakt het een ideaal biertje voor iedere gelegenheid. Volgens de makers van deze verfrissende versnapering is dit binnen de Nederlandse markt precies waar men nog naar zoekt.

_1KJ6348 _FB37585

Kings Alley

Stap één van een nieuwe markt bestormen: jezelf kenbaar maken. En laat het maken van een spectaculaire entree maar aan Bud over. Vorige week stond het eerste event sinds de aankondiging op de planning: Kings Alley. Een feest in een rauwe oude fabriek, voorzien van toffe lichteffecten, muziek, eten en natuurlijk ijskoude Bud voor iedereen. Met een enorme diversiteit onder de aanwezigen was iedere doelgroep breed vertegenwoordigd. Niemand heeft de uitnodiging voor dit spectaculaire fabrieksfeest links laten liggen. Terugblikkend op Kings Alley lijken ook de komende events van Bud in de categorie ‘mag je niet missen’ te vallen.

_FB37897 _1KJ7170 _1KJ7121

BudX

Gelukkig komt er meer. En snel. Op 25 en 26 september organiseert Bud de eerste Nederlandse editie van BUDX. Een tweedaags event dat in het teken staat van muziek, kunst en mode (en bier, uiteraard). Het ambitieuze biermerk zet hiermee de toon in het realiseren van hun belofte: samenwerken met nieuw talent, hen aanmoedigen, taboes doorbreken en het pakken van de regie over je leven. Bud is meer dan lekker bier en goede feestjes. Mensen verbinden en je dromen najagen: met die filosofie vindt deze eerste editie van BUDX Nederland plaats in Temp.. Een voormalig kantoorpand in hartje Amsterdam dat op het punt staat gesloopt te worden. Deze vette locatie, met zijn wederom rauwe uitstraling, lijkt de ideale plek voor deze eerste Nederlandse editie van BUDX.

Het bier is sinds de bekendmaking al op 750 plekken te vinden en naar verluid worden dit er alleen nog maar meer. Als er één ding zeker is, is het dat we niet langer om Bud heen kunnen. Cheers to the King.

Bud

Fotografie: Rein Kooyman / Since ’88