Gear

Creatief met koffie: Jägermeister introduceert Cold Brew Coffee

Cold Brew Jagermeister

Dat Nederlanders nogal gek zijn op koffie zal je niet verrassen. We drinken gemiddeld zo’n 2.4 koppen koffie per dag, een hoeveelheid die neerkomt op een slordige 260 liter per jaar. Die voorkeur voor koffie zorgt ervoor dat we graag verschillende soorten koffie drinken, van de gewone standaard uitvoering tot een heerlijke Latte Macchiato. Ook variaties in de vorm van een likeur zien we steeds vaker opduiken. Jägermeister heeft dat ook in de gaten en komt nu met een geheel eigen interpretatie: Cold Brew Coffee.

Koffie in alle soorten en maten

Koffie en alcohol hebben een gemeenschappelijke factor: beide drankjes zijn mateloos populair. Nu is het mengen van beide dranken geen onbekend verschijnsel. Met name na het zware tafelen kan het aangenaam zijn om te genieten van een Irish- of Italian coffee. Voor ieder wat wils immers. Jägermeister probeert nu ook een graantje mee te pikken en komt met haar eigen Jägermeister Cold Brew Coffee. Met 33 procent alcohol is de Cold Brew Coffee in ieder geval geen drankje wat je zo even achterover slaat.

Trots verkondigt het merk de drank als een “kruidenlikeur met arabica koffie en een vleugje cacao”. Op die manier lijkt het erop dat Jägermeister een beroep kan doen op koffiedrinkers, chocoholics, en degenen die van koffie met een flink karakter houden. Wat het cafeïnegehalte betreft, lijkt het erop dat een glas Cold Brew Coffee slechts goed is voor een tiende deel van de gewone hoeveelheid. Echt even wakker worden gaat je hier dus niet mee lukken.

View post on Instagram
 

Voor de nieuwe generatie koffiedrinkers

Jägermeister’s CMO Chris Peddy was niet te beroerd om aan te geven wat de bedoeling is van Jägermeister met de lancering van het nieuwe product. Peddy gaat er vanuit dat het drankje dankzij de ‘luxe’ uitstraling van het merk juist in staat is om nu een nieuwe generatie koffiedrinkers aan zich te binden. “We wilden een nieuwe generatie potentiele klanten werven. Om dat doel te bereiken, wisten we dat we de perfecte likeur moesten maken welke ook geschikt is voor een groot aantal gelegenheden”.

Vanaf 24 euro per fles

Natuurlijk is het leuk dat Jägermeister zo creatief bezig is met koffie, maar de liefhebbers die het willen uitproberen moeten nog even geduld hebben. De nieuwe drank zal niet eerder dan medio 2020 in de schappen liggen. Voor een fles van 750 ml zal de prijs ongeveer 24 euro zijn. Mocht dat net te weinig inhoud hebben, dan kun je kiezen voor de literverpakking, die zal ongeveer 32 euro gaan kosten.