Cars & Bikes

Deze Ford Hennessey Velociraptor 10×10 is een monster op wielen

Hennessey Velociraptor

Een auto schaf je in het algemeen aan vanwege een goede reden: om van A naar B te rijden. Als die reden op jou van toepassing is, dan kan je in principe met elke wagen uit de voeten. Er zijn echter situaties waarin je toch liever een wagen hebt waar je een beetje indruk mee kan maken. In dat geval is Hennessey je nieuwe vriend. De beroemde tuner heeft alles uit de kast gehaald om een wagen te produceren waar zelfs de meest nuchtere autoliefhebber van onder de indruk is. Zie hier de Ford Hennessey Velociraptor 10x10.

Hennessey Velociraptor 10×10

Als het gaat om indrukwekkende wagens, dan denk je wellicht aan een leuke Dodge of een Hummer. Leuke wagens, maar het kan altijd nog iets beter. Dat dacht de Amerikaanse tuner Hennessey Performance dus ook en dus stellen we even hun laatste model aan je voor: de Hennessey Velociraptor 10×10. Onder het motto ‘vier wielen is wel erg weinig’, hebben ze een monster van een wagen geproduceerd met maar liefst tien wielen. Dat je met zo’n gevaarte veel aandacht zult trekken is natuurlijk een understatement.

Entree zit aan de bovenkant

Bij het zien van de nieuwe creatie van Hennessey Performance zul je wellicht de vraag stellen wat voor nut tien wielen in hemelsnaam hebben. Welnu, het antwoord is simpel: redundantie. Dat betekent feitelijk niks meer dan dat je het je kunt veroorloven om onderweg een wiel te verliezen zonder dat je het in de gaten hebt. Prima idee natuurlijk als je van plan bent om je vakantie op minder makkelijk begaanbare plekken door te brengen. Toch zijn er ook nadelen verbonden aan de wagen. Het is namelijk minder makkelijk om via de deur de wagen in te komen en dus zul je dat, net als bij een legertank, via de bovenkant moeten doen.

Specificaties zijn onbekend

Alhoewel de wagen al indrukwekkend genoeg is om direct een proefrit te boeken, ontbreken de noodzakelijke specs. Nu kunnen we er van uitgaan dat de Hennessey Velociraptor geen gewone Ford-motor onder de klep heeft liggen. De wagen heeft immers vijf assen die aangestuurd moeten worden. Een elektrische motor is een aardige optie, maar we verwachten eigenlijk dat het een conventionele motor is met behoorlijk wat pk’s.

Te zien in Nederland?

Ook wat betreft de prijs moeten we je teleurstellen, die is tot nu toe niet vrijgegeven. Reken een in ieder geval op een behoorlijke aanslag op je budget. Nog een domper: de kans dat je hem ooit op de Nederlandse wegen tegen zal komen is minimaal, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.