Het is ongelofelijk lastig om een vernieuwende, maar bovenal unieke hypercar op de markt te brengen. Waar ontzettend veel aandacht uitgaat naar het design van de auto en het vermogen, wordt er maar weinig tijd gestoken in de autosleutel. Sterker nog dit is eigenlijk iets wat een beetje op een dwaalspoor is beland bij de grote automerken, maar waarom eigenlijk?

Nieuw hoofdstuk in de wereld van autosleutels

Het was Tesla met hun Model X die eigenlijk een compleet nieuwe draai gaf aan de autosleutel, door de ‘Party Mode’ functie toe te voegen – je weet wel die mogelijkheid om je Tesla te laten dansen. BMW maakte het niet veel later nog gekker door middels een druk op de sleutel je BMW 7 serie uit de garage te laten rijden.

“Allemaal leuk en aardig” – lijkt designer Iskander Utebayev gedacht te hebben, maar ik wil een sleutel creëren die uitziet als nooit tevoren. Het is nog de vraag of de video’s van de futuristische sleutels echt zijn of dat deze baas gewoon ontzettend goed is in photoshoppen. Een ding is zeker; dit soort exotische hypercars verdienen een sleutel die volledig bij het design past.

De carkeys van Bat Not Bad, lijken allen voorzien te zijn van fingerprint I.D. en een custom design die volledig bij het ontwerp van de auto’s past. Nu rest enkel nog de vraag welke van deze automerken dit soort sleutels ls eerst gaat implementeren; Bugatti, Lamborghini of toch Ferrari? Nu nog iets van bescherming als iPhone X hoesjes ontwerpen voor  de carkeys, want als je deze stuk laat vallen, dan kun je niet meer rijden.

LaFerrari Concept Key

Lamborghini Centenario Concept Key

#lamborghini #centenario Concept design of key.

Een bericht gedeeld door Iskander Utebayev (Alex R.) 🦇 (@bat.not.bad) op

Mercedes-AMG GT R Concept Key

Koenigsegg Regera Concept Key

Bugatti Chiron Concept Key

✖️✖️concept design of key for Bugatti Chiron.

Een bericht gedeeld door Iskander Utebayev (Alex R.) 🦇 (@bat.not.bad) op