Als je van plan bent om in een topvorm te verkeren, dan wordt het tijd om even goed na te denken over je voedingspatroon. Of nog liever: over wat je eigen wél moet eten. Heb je net de afgelopen maanden gebruikt om je sixpack duidelijk zichtbaar te maken, dan wil je dat waarschijnlijk ook zo houden. Het goede nieuws is dat dit makkelijker is dan je denkt. Een kwestie van zelfbeheersing en doorzettingsvermogen.

Zo behoud je jouw sixpack

Hoe graag je ook wilt genieten van het mooie weer, het mag natuurlijk geen excuus zijn om je voedingspatroon te veranderen. Blijf dus even weg van de cheeseburgers en andere fastfood producten. Wat je wel zou moeten eten is voldoende fruit, zodat je die prachtige gespierde torso ook kan behouden. De volgende vier fruitsoorten zijn in dat opzicht je nieuwe vrienden.

Watermeloen

Je denkt natuurlijk dat een watermeloen vooral uit water bestaat en ja dat klopt, maar er is meer. Watermeloenen zitten boordevol voedingsstoffen en kunnen een prima aanvulling zijn op je voeding na een training. Ten eerste is het een prima manier om je lichaam gehydrateerd te houden. Tijdens je training verlies je veel vocht en dus is het zaak om dit weer aan te vullen. Ten tweede stelt een watermeloen je in staat om snel te herstellen, van je spieren heb je dan dus minder snel last.

fruitsoorten afvallen

Bosbessen

Nog beter: bosbessen. Ze geven je niet alleen energie door de natuurlijke suikers, maar helpen ook bij het herstel van je spieren. Heb je nog meer argumenten nodig? Bosbessen zitten vol met antioxidanten. Die helpen weer om de vrij radicalen in je lichaam te bestrijden en zo de kans op het ontwikkelen van bepaalde vormen van kanker te voorkomen.

sixpack

Ananas

Net als de bosbes is ook ananas eigenlijk onmisbaar als je jouw lichaam goed wilt verzorgen. Het grote geheim van de ananas zit niet zo zeer in de aanwezige suikers, maar in de andere voedingsstoffen. Het zorgt er namelijk voor dat je optimaal kan profiteren van je eiwitinname. De voedingsstoffen in ananas optimaliseren de vertering van eiwitten en vetten zodat je het maximale uit je training kan halen. De vrucht levert daarnaast tal van vitamines als vitamine A en vitamine C en bevat ook grote hoeveelheden  fosfor en kalium wat weer goed is voor de botontwikkeling.

fruitsoorten afvallen

Kersen

Als je in de zomer vet wilt verliezen, kan je eigenlijk niet om kersen heen. Afgezien van de lekkere smaak, helpt het ook bij de vetverbranding en minimaliseert het de opslag van vet in je lichaam. Een duidelijke win-win situatie dus.

kersen