De Encinitas: terug naar de gewaagde eighties met een moderne twist

Wie dacht dat badpakken altijd braaf en functioneel moeten zijn, heeft het mis. Emily’s Encinitas is vorige week door haarzelf gepresenteerd tijdens een luxe uitje aan de Adriatische Zee. Het design? Een diepe halslijn tot bijna aan je navel, halternek en een minimalistische achterkant die alle vormen maximaal showt, à la de infameuze ‘mankini’. Maar dan stijlvol. De prijs? Rond de $ 160. Niet goedkoop, maar dan heb je wel een stukje fashion statement in handen dat je niet dagelijks op het strand spot.

Het badpak is overduidelijk een knipoog naar de jaren ’80, maar dan geüpdatet voor nu: bold, sexy en bedoeld voor iedereen die niet bang is om op te vallen. De combinatie van het dunne, rekbare materiaal en de sterke snit maken de Encinitas een favoriet. Vooral onder trendsetters die houden van een beetje showmanship aan het zwembad of in de vakantie stories op Insta.

Lees ook: Video: Emily Ratajkowski doet volgers versteld staan met kledingloze video.

Fans en influencers: instant hype en dikke complimenten

Dat deze release geen stille aankondiging was, blijkt wel als je kijkt naar de reacties: model Cindy Kimberly, zelf geen onbekende op Instagram, noemt Emily “de uitvinder van hot zijn online.” Ook vriendinnen als Addison Rae lieten massaal likes en reacties achter. Dit is terecht, want het badpak van Emily Ratajkowski heeft alles in zich om net zo’n cultstatus te krijgen als de iconische Y2K-badmode van back in the days.

▼ scroll verder ▼

Fans zijn laaiend enthousiast: Instagram ontplofte bijna met reacties op Emily’s eigen vacation foto’s. In een luxe villa met zeezicht showde ze de Encinitas. Haar secret? Ze weet precies hoe ze haar publieke profiel combineert met slimme marketing van haar swimwear. Met 29 miljoen volgers krijg je sowieso genoeg feedback. Maarja, we zijn hier natuurlijk maar voor één ding: de foto’s. Deze zie je hieronder.