Inmiddels weten we het wel, er gaan flessen wijn en whisky de wereld over voor bedragen die je eigen online rekening laten crashen. En alsof dat nog niet genoeg reden was om het internet te vermijden, zijn er ook nog tequila flessen bij gekomen. De fenomeentjes zijn geboren en getogen in Mexico en gaan hier de grens over onder de naam van Clase Azul. Met een prijskaartje van 30.000 dollar zou het ons niet verbazen dat zelfs Trump ze verwelkomd. Om eerlijk te zijn hebben we het hier niet over de duurste tequila, maar het maakt wel een goede tweede.

Duurste tequila

Waar de Ultra-Premium Ley. 925 Pasion Azteca met $225.000 de kroon spant, gaat het paradepaardje van Clase Azul over de kop voor $30.000. Om het je makkelijk te maken, dit is €26.672. Je kunt wel begrijpen dat dergelijke prijzen niet zijn weggelegd voor de normale sterveling. De flessen worden dan ook vermarkt als toevoeging voor spraakmakende evenementen, waaronder filmpremières en beroemdheidsaangelegenheden. Ook al neemt dit niet weg dat jij alsnog gewoon je best kunt doen voor aankomende sinterklaas, kerst of een verjaardag.

Duurste tequila Arturo Lomeli

Clase Azul

Met een bestaansrecht van meer dan 20 jaar heeft het merk Clase Azul al verschillende transformaties ondergaan. Deze stonden vooral in het teken van vernieuwing om de kwaliteit en verpakking de nodige impulsen te geven. De oprichter Arturo Lomeli ging zelfs zo ver dat hij een master in luxemarketing haalde. De basis om zijn product te verbeteren en zich te concentreren op hoogwaardige tequila gebundeld in premiumverpakkingen.

Dit is dus gelukt. De Mexicaan giet de tequila nu in met de hand gebeeldhouwde en met de hand gemaakte karaffen. Zodoende onderscheid hij zich van alle eentonige flesverpakkingen die de rest van de markt versieren. Een pluspuntje hiervan is dat kopers en gebruikers hun woonkamer, mancave of drankkast kunnen kleur kunnen geven met de flessen. Afhankelijk van of de authentieke Mexicaanse drank al baas gemaakt is. Wat Arturo hier zelf over te zeggen had? “We begonnen te denken in termen van exclusiviteit, in termen van het geven van het beste dat we kunnen aan degenen die het echt kunnen waarderen,” zei hij.

 

De fles van $ 30.000 is een keramische fles die is ingebed met kostbare elementen zoals barnsteen en 24-karaats goud. Een beperkte oplage van 15 flessen werd samengesteld om het 15-jarig jubileum van het merk te vieren.