Cars & Bikes

Dit is het concept voor de dikke nieuwe Ferrari 296 GTB

Ferrari 296 GTB 2

Ferrari is behoorlijk in de weer met het maken van elektrische of hybride auto’s. Daarom introduceren ze dit keer de Ferrari 296 GTB. Een prachtig hybride monster met een hoeveelheid vermogen waar je ‘u’ tegen zegt.

De Ferrari 296 GTB

Als je ‘m in eerste instantie ziet, zou je kunnen denken dat dit een aangepaste versie van de SF90 Stradale is. Maar als je er iets verder kijkt, kom je er al gauw achter dat het een compleet ander geval is. De Ferrari 296 GTB heeft namelijk geen V8 onder de motorkap, maar een ‘magere’ 2.9-liter V6. Al heeft deze bolide daarnaast nog een hybride systeem. Dit zorgt er voor dat deze dikke bak toch een goede 830 pk levert. Dat komt mede door de turbo, de V6 heeft zonder hybridesysteem ‘maar’ 663 pk. Dat is toch weer een hele 167 pk meer dankzij deze hedendaagse technologie.

Het is dus een zeer krachtige motor in een bolide die er goed uit ziet, maar hoe presteert ‘ie eigenlijk? We kunnen je met zekerheid vertellen dat dit een razendsnelle bolide is. Vanuit stilstand bereikt de Ferrari 296 GTB de 100 kilometer per uur in 2.9 seconden en de 200 in 7.3 seconden. De topsnelheid ligt boven de 330 kilometer per uur, maar die is aan jouzelf om uit te testen. Ook kan de Ferrari 296 GTB volledig elektrisch rijden. Het is dan maar een actieradius van 25 kilometer, maar het gaat om het idee. Ook moeten we toegeven dat we het dramatische geluid van de V8 wel een beetje missen. De auto klinkt alsnog lekker, daar zit het niet in, maar hij is nét wat braver geworden.

Goede looks en een missende prijs

De auto ziet er simpelweg geweldig uit. Daar kan je gewoon niet omheen. Daarnaast is de Ferrari 296 GTB voorzien van alle technologische snufjes die je verwacht (en wilt) in een hedendaagse auto. En toch ziet de dikke bak er minimalistisch uit. Eindelijk dus geen sportwagen met een overdreven interieur dat vol gestampt zit met knopjes en overdreven schermen. Over de prijs is nog vrij weinig bekend. Het is en blijft een Ferrari, dus de bak gaat gegarandeerd een flinke duit kosten, maar het zou enigszins mee kunnen vallen door de lage CO2-waarde die de bolide heeft.

Watch on YouTube