McLaren onthult zijn eerste hybride supercar, de Artura. Dat McLaren weet hoe je prachtige auto’s maakt is een gegeven, maar wederom slaan ze de spijker op zijn kop met dit nieuwe model.

De nieuwe McLaren Artura

McLaren doet een stap richting de toekomst met het uitbrengen van hun nieuwste model. De hybride sportwagen is voorzien van twee motoren. De ene is een 3-liter biturbo V6 die 585 pk genereert. De tweede motor is het innovatieve deel. Een elektromotor die 95 pk (extra) produceert. De sportwagen beschikt over 720 Nm koppel en lanceert je dus in 3 seconden naar honderd. De topsnelheid van deze prachtige hybride bolide is 330 km/u. Dit is elektrisch begrensd. Wanneer je het gaspedaal intrapt doet de auto er 21,5 seconden over om je naar de 300 te brengen.

Het hybride deel van deze auto is verbazing wekkend licht. De complete set, inclusief accupakket weegt maar 130 kilo. Het accupakket is 7,4 kWh en voorziet je van een volledig elektrisch ritje van 30 kilometer. Het grappige is dat de verbrandingsmotor geen reverse versnelling heeft. Toch kan de McLaren Artura achteruitrijden door de versnelling van de elektromotor. Hopelijk heb je de accu dan nog niet leeg gereden… De accu kan in zo’n 2,5 uur weer opgeladen worden tot 80 procent van het volledige vermogen.  De volledige auto weegt maar 1498 kilo. Dit lichtgewicht komt voornamelijk door aluminium panelen en carbon fiber onderdelen.

Het interieur van de McLaren Artura

Het interieur van deze bolide ziet er behoorlijk strak uit. Heel minimalistisch er erg modern. Zoals je kan verwachten van een hedendaagse supercar zijn de klokken digitaal, heb je een digitaal dashboard, airconditioning en uiteraard ook goede speakers. Aan het dashboard zit een nieuwe, wat vreemde knop waarmee je de verschillende rij-standen aan kan passen. Toch is het geen auto om mee op vakantie te gaan, de bagage ruimte is zeer gelimiteerd en bedraagt maar 150 liter.

McLaren Artura

Ondanks dat durven wij met zekerheid te zeggen dat niemand néé zou zeggen tegen deze prachtige hybride superwagen. De kleur laten wij even in het midden, maar als je zo’n 185.000 pond (213.000 euro) moet neerleggen kan er een brute tune of wrap bij, toch?