Cars & Bikes

Brute custom Mustang in de veiling voor een aanzienlijk bedrag

Mustang custom banden

Dat je voor een beetje leuke wagen een behoorlijk bedrag mag aftikken, daar staat niemand meer van te kijken. Je wilt immers niet dezelfde vierwieler als je buurman op de rit hebben, dus wordt het even zoeken naar een geschikt model. Wil je echter iets unieks met minimaal 500 pk onder de motorkap, dan is het te hopen dat je een goed gevulde spaarrekening hebt. Mocht dat niet het geval zijn, kijk dan even naar deze zeer betaalbare custom Mustang GT ‘Switchback’ uit 2013.

Custom Mustang

In tegenstelling tot wat je zou denken als het gaat om unieke wagens, is de versie die Jim en Mike Ringbrothers voor SEMA 2012 maakte bijzonder betaalbaar. De aangepaste Mustang GT ‘Switchback’ uit 2013 kost namelijk ‘slechts’ 67.000 dollar.

Uiteraard heeft de wagen wel het een en ander aan modificaties gekregen, maar het resultaat is dan ook indrukwekkend. Zo werd de fabrieksmotor vervangen door een heuse 5.0-liter “Aluminator” V8, inclusief een ProCharger-supercharger en intercooler, Flowmaster-koppen en een Flowmaster-catback met dubbele uitlaat. Voor de liefhebbers van details: het beestje produceert nu doodleuk 506 pk en een koppel van 440 Nm. Nog leuker: je hebt de beschikking over zes versnellingen. Het betreft hier dus een echte versnellingsbak en geen automaat, ideaal voor de echte auto-liefhebbers.

Watch on YouTube

Tal van aanpassingen

Natuurlijk werd ook het uiterlijk iets aangepast. Zo kreeg het een andere kleur: Nissan Cefiro Gray. De Ringbrothers voegden ook hun eigen koolstofvezel bodykit en frontsplitter toe, billet-aluminium zijopeningen, zwarte en gele accenten en een tweedelige modulaire carbon motorkap met een verwisselbaar inzetstuk. De zwarte 20-inch HRE Ringbrothers Edition-velgen met Nitto-banden maken het geheel af. Om al die kracht een beetje in toom te houden maakt de vierwieler gebruik van Baer 6S-remmen.

Creatief omgaan met de beschikbare ruimte

Al die modificatie hadden wel een nadeel, want waar laat je nu het reservewiel? Welnu, ook daar is aan gedacht. De jongens hebben gewoon de achterbank verwijderd en zie daar, het probleem is opgelost. Mocht je overigens besluiten om de wagen op de openbare weg te testen: een radardetector is ingebouwd. Misschien wel een handig snufje als je in dit monster rijdt.