Wat BMW de laatste tijd aan het doen is, is vrij bijzonder te noemen. De grill neemt de gehele bumper ondertussen over bij de 7 Serie en bij de M3 en M4 is de grille ook flink aangepast. We zullen onze mening er maar niet over geven. Daarnaast is de ‘grill’ bij de nieuwe i7 ook weer gigantisch, terwijl dit een elektrische auto is. De nieuwste elektrische auto is daarentegen een bizarre, maar moddervette bak. Maak kennis met de BMW Dune Taxi.

Plankgas door de woestijn

Flink over de duinen crossen in de nieuwste auto’s, plankgas door de woestijn. Van G-klasses tot nu ook de nieuwste BMW, het zijn vrij normale hobby’s in het Midden-Oosten. BMW heeft daarop ingespeeld, door een nieuwe bak te ontwerpen. Het is op dit moment alleen nog een project in het Midden-Oosten, maar daar zal die ook wel het best gebruikt gaan worden. De BMW Dune Taxi, zoals het beest genoemd wordt, is onderhuids vrijwel alles behalve een BMW, maar wat dan wel?

Weinig BMW in deze BMW Dune Taxi

Als je onder de motorkap kijkt, zie je vrij weinig. Dit omdat de BMW Dune Taxi een elektrisch aangedreven buggy is. Het is onderhuids eigenlijk helemaal geen BMW, maar een Extreme E auto. De specs van deze brute bak zijn vergelijkbaar met de Spark Odyssey 21, waarmee verschillende teams racen over alles behalve glad asfalt. De aandrijflijn komt zeker niet uit de BMW i3, maar ook niet uit de i7, het is een door Spark Racing Technology geleverde elektromotor met 544 pk. Eigenlijk is het stiekem dus geen Bimmer. Wat wel van BMW komt, is het design en dat is te zien aan de grote nieren op de neus.

Waar, wanneer en hoe bestel ik ‘m?

Wat BMW er mee gaat doen is nog een beetje vaag. BMW zegt niet mee te gaan doen aan Extreme E sports, maar waarom bouw je dan zo’n brute bak op specifiek dit onderstel? Daar moet nog een antwoord op komen ooit, of misschien niet. Dat zou haast moeten betekenen dat ‘ie gewoon verkocht gaat worden in het Midden-Oosten en dan komen vanzelf alle brute filmpjes online van de BMW Dune Taxi die door de duinen gejaagd wordt. Of ‘ie in Nederland verkrijgbaar wordt is al helemaal de vraag. Qua milieu-regelingen in 2030 zou het mogen, maar wij zijn er bang voor dat de BMW Dune Taxi toch niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar wordt.

Wat denk jij: maakt de BMW Dune Taxi een kans tegen de Audi RS Q e-tron?