We hebben je eerder al verteld dat het Battle Royale-spel Apex Legends ongekende cijfers neerzet als het gaat om de groei in gebruikers. Binnen een paar uurtjes telde de shooter 1 miljoen liefhebbers, binnen een week tien miljoen spelers en in een maand namen deze miljoenen toe tot 50! Natuurlijk is het in dit Battle Royale-tijdperk begrijpelijk dat er veel mensen oog hebben naar een game van deze omvang, dus dat zij weinig motivatie nodig hebben om er aan te beginnen. Echter heeft de producent EA ook een influencer-campagne gevoerd om het spel te lanceren. Volgens persbureau Reuters was de opperstreamer Ninja – bekend van Fortnite – er hier één van. Het bedrag wat hij volgens de bron mocht opstrijken is krankzinnig.

Ninja speelt Apex Legends voor 1.000.000 Dollar!

Ook wel 883.704 euro! Yup, geld speelt voor Ninja geen rol meer. De beste man is een van de bekendste en meest bekeken streamers op YouTube (21 miljoen abbonnees) en het streamplatform Twitch (13+ miljoen volgers). Op deze kanalen zend hij zijn gamesessies uit waarbij dus miljoenen mensen mee kijken en inspiratie vinden. Dit maakt het voor adverteerders steeds interessanter, omdat er binnen korte tijd een immens groot publiek bereikt kan worden. Nieuwsgierig hoe hij dit doet? Check it:

Zowel EA als Ninja hebben het bedrag niet bevestigd, maar waarom zouden ze? Het bedrag zal er in ieder geval niet ver vanaf liggen. Zoals gezegd maakte Ninja furore voor voor het populairste schietspel van vandaag; Fortnite. Met 200 miljoen gebruikers is Fornite nog altijd het grootste battle-royalespel, maar nu Apex Legends in één maand al op de 50 zit, begint het vormen aan te nemen van een geduchte concurrent.