Als je net als duizenden andere autoliefhebbers verlangt naar een wagen met flink wat retro-elementen, check dan de nieuwe Alpha Saga. De vergelijking met een Tesla kan die natuurlijk nooit aan, maar daar gaat het ook niet. De nieuwe wagen van Alpha Motor Corporation is feitelijk de wagen waarin gezien mag én wil worden.

Alpha Motor Corporation

Bij Alpha Motor Corporation weten ze in ieder geval hoe ze een prima wagen moeten bouwen, al was het alleen maar om ons te doen verlangen naar meer. Dat is met de nieuwe Alpha Saga niet veel anders. Sterker nog, we kunnen ons goed voorstellen dat je jouw nieuw bestelde Tesla graag retourneert en je dit model veel liever op je oprit ziet schitteren. Het enige minpuntje is mogelijk dat het een concept is en dat waarschijnlijk ook nog zal blijven.

alpha saga

Volledig elektrische sedan

Af en toe wegdromen bij een concept wagen als deze is geen schande, zeker niet als je de specs kent. Je hoeft dan immers alleen nog te wachten op de productiedatum. De nieuwe Alpha Saga is in ieder geval een volledig elektrische sedan die – als het model in productie wordt genomen – leverbaar zal zijn in twee uitvoeringen: een Single of een Dual Motor. Een ‘4-wheel-drive’ behoort dus tot de mogelijkheden.

alpha saga

Prima bereik

Wat de actieradius betreft, die bedraagt zo’n 480 kilometer en is dus prima geschikt voor het woon-werk verkeer. In net iets meer dan zes seconden tik je de 100 km/u aan. Dat klinkt misschien niet overdreven snel, maar het is voldoende. Volgens de gegevens van de producent weegt de wagen zo’n 1900 kilo en is het 4,7 meter lang en 1,91 meter breed. De hoogte van 1,44 meter is voldoende. Ook niet onbelangrijk: de velgen zijn standaard 16 inch en kunnen optioneel groter zijn, tot maximaal 18 inch.

alpha saga

Prima retro uitstraling van Alpha Saga

De nieuwe Alpha Saga biedt plaats aan maximaal vijf personen, inclusief de bestuurder. De wagen is dus echt bedoeld voor de liefhebbers van de retro modellen, dat betekent dus weinig poespas, maar een lekker fris, rechttoe, recht aan interieur. Geen toeters en bellen dus, gewoon een paar functionele knoppen voor bijvoorbeeld de airco. Retro betekent overigens niet dat het een ouderwets uitziende wagen is, het bevat namelijk ook een fijn display voor alle randzaken tijdens het rijden. Kortom, we kunnen niet wachten tot het ding ook inderdaad op onze oprit staat te schitteren.