Nike komt met simpele soepbar na je ochtendrun

Hardlopen is zwaar, en Nike snapt dat. Na je kilometertje of tien staat er een kom warme, kruidige soep klaar: varkensribben, bittere meloen en gedroogde mandarijnenschil. Geserveerd met een subtiel Nike-lepeltje dat laat zien dat dit nog steeds het grote sportmerk is. Slogan erbij: “落足料 点会冇料到”, vrij vertaald: “Geen moeite gaat ongezien.

Olympisch sprinter Su Bingtian hielp mee met de pop-up, waardoor het geen standaard marketingstunt is. Je loopt je longen uit je lijf, hij tilt de soep naar een performance-level. Het is een bizarre mix: sprintkracht van een gigant als Nike ontmoet een simpele soepbar. Comfort food met een sportieve edge, en het werkt verrassend goed.

Geen rookmachines, geen flitsende branding, geen hypebeast. Gewoon een plek om af te koelen, op te laden en je lichaam serieus te nemen. Anders dan de gebruikelijke Nike-reclame, maar precies daarom zo briljant.

Lees ook: Nieuwe Nike Air Max 1000 worden geproduceerd door een 3D-printer