Cars & Bikes

De 5 vetste custom bikes van week #21

custom bikes

Custom bikes zijn een verademing om naar te kijken. Van opgepoetste classics naar bizarre knutselwerken, je kunt het zo gek nog niet bedenken. Omdat er een grote stroom aan deze categorie tweewielers te vinden is en ze ons telkens blijven verbazen, zetten wij de 5 vetste custom bikes van deze week op een rijtje.

BMW R100R Scrambler

De mannen van Vagabund Moto laten ons met deze motor een combinatie zien van een scrambler en een café racer. De onderdelen waren niet zwart van zichzelf, die hebben ze gespoten. Verder hebben ze een hoop aan de originele motor veranderd. De voorvork ligt 7 centimeter lager, de muffler is nu van “Danmoto” en het achterframe hebben ze zelf in elkaar gezet. Daar houdt het niet op. Ook zitten er Continental TKC80 banden op en hebben ze er een leren zadel op gezet.

Suzuki SV650 Café Racer

De mannen van The Bikeshed hebben deze unit gecreëerd. Nick Gravely van het bedrijf ClayMoto heeft de motor ontworpen. Zijn missie was duidelijk: hij wilde een lichte single-seater motor bouwen, met om en nabij 70 pk. Daarnaast moest de besturing fijn zijn, maar bovenal: een goed design hebben. Er zijn uitstekende materialen verwerkt in de motor. De dempers zijn namelijk van Öhlins en de voorkant is van een GSXR750 K5 motor en de koplamp van een KTM 125 Duke. De onderdelen van de buitenkant zijn gemaakt van fiberglas, om het af te maken.

Macco Nº55

Deze brute motor is een creatie van Macco Motors uit Italië. Het gaat om een Triumph Bonneville T120 met 1.198 cc en 79 paardenkracht. Ze hebben de motor voorzien van een zwarte kleur. Zelfs de zijpanelen, modderflappen, subframe en zadel zijn zwart geverfd. Dit staat in mooi contrast met de gele koplamp. Om het af te maken hebben ze een uitlaat van British Customs geplaatst, genaamd ‘Predator’. Daarnaast zijn de schokdempers van Hagon Nitro, die verantwoordelijk zijn voor een relaxt rij-karakter.

Morning Glory

Op deze motor kun je de ochtendzon met volle trots tegemoet gaan. Deze motor is oorspronkelijk een Moto Guzzi V9 Roamer, hij is aangepast door het bedrijf genaamd Revival Cycles. De mannen uit Austin, Texas staan bekend om hun vermogen om mooie motors te bouwen. Vandaar dat het bedrijf benaderd werd om deze motor te maken, door niemand minder dan Moto Guzzi zelf. Ze gingen voor een echt jaren ’70 look. Dat is ze gelukt hoor. De stoel, tank en de zijkant van de motor zijn vervangen door aluminium onderdelen. Met de accenten met die lijken op visschubben en de hoge handgrepen hebben ze een moderne klassieker te pakken.

Musket II

De Musket II ziet er uit als een motor die regelrecht uit een fantasy film komt. Hazan Motorworks heeft iets bijzonders neer kunnen zetten. De eigenaar van deze toko, Max Hazan, staat nu al te boek als een van de beste motorbouwers: hij maakt namelijk bijna alle onderdelen zelf. De enige stukken waar hij zich niet aan waagt zijn een paar onderdelen van de wielen en de motor, dat was t eigenlijk wel. Het verbaast ons des te meer dat de studio uit Los Angelos slechts enkele jaren bestaat. Wie weet wat we nog meer kunnen verwachten in de nabije toekomst.