Wist je dat ruim een derde van de autobezitters hun auto als meer beschouwt dan een praktisch vervoersmiddel? Zo praat bijna een kwart van de Nederlanders tegen zijn of haar auto en krijgt ‘ie van 23 procent met regelmaat een aai over het stuur. Toch is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn: autobezitters kampen ook met een hoop frustraties. In dit artikel vind je de vier meest voorkomende ergernissen onder autobezitters en nog belangrijker: de oplossingen waarmee je frustraties kunt voorkomen.

#1: een lege tank op het verkeerde moment

Er zijn twee soorten mensen: autobezitters die hun tank altijd halfvol laten en bestuurders die constant met het lot tarten door de tank leeg te rijden. Behoor jij tot de laatste groep? Dan zijn de volgende twee momenten van stress in de auto je vast niet onbekend: je hebt ofwel geen tijd om te tanken terwijl het wel hard nodig is óf je cortisolniveau schiet door het dak uit vrees voor een lege tank op de weg.

De oplossing is eenvoudig: maak er een gewoonte van om te gaan tanken zodra de tankmeter op de helft is. Bijkomend voordeel: een goed gevulde tank draagt bij aan de levensduur van je auto. Het laatste beetje brandstof bevat namelijk meer vuil en verontreiniging, wat voor slechtere prestaties van je auto kan zorgen. Ook raakt de brandstoffilter sneller vervuild wanneer je doorrijdt tot het reservelampje begint te branden.

#2: autopech onderweg

Sta je niet met een lege tank langs de weg, dan kan het altijd nog zijn dat je met autopech stilstaat. De kans op autopech kan verkleind worden door een regelmatige controle. Omdat wij een cultuur kennen waarin nauwelijks ruimte is voor onzekerheden, heeft 74 procent van de autobezitters een pechhulpabonnement.

Als je voor een pechhulpabonnement gaat, kies er dan een van de merkdealer. Het grote voordeel van een merkdealer, is de deskundigheid van de monteurs. Ben je de gelukkige bezitter van een Suzuki, dan loont het extra om je auto in onderhoud bij de dealer te doen. Zo krijg je bij een onderhoudsbeurt van het Japanse merk een Service Card cadeau. Dankzij de Service Card kun je een jaar lang, 24/7 pechhulp verwachten in heel Europa en aan huis, maar kun je bijvoorbeeld ook altijd kleine reparaties laten doen of langskomen voor een oliepeil- of bandenspanning-check.

Frustraties onder autobezitters

#3: asociale bestuurders op de weg

Een lege tank en autopech kun je dus zelf voor een groot deel voorkomen, asociale bestuurders zijn helaas een lastiger probleem om op te lossen. We leven met veel mensen op een klein stukje land en dat betekent: drukte op de weg. Het mag geen nieuws zijn dat bestuurders zich groen en geel ergeren achter het stuur. Opvallend: mannen gaan volgens onderzoek een stuk slechter op links- en langzaamrijders dan vrouwen. De nummer één frustratie onder zowel mannen als vrouwen is echter met stip: het gebruik van smartphones achter het stuur (53%). De rest van de top zes wordt aangevuld met: bumperklevers (46%), linksrijders (26%), automobilisten die afval  uit het raam gooien (25%), snelheidsduivels (23%) en langzame rijders (19%).

Frustraties volledig uitsluiten is helaas geen optie. Wel kun je een hoop ergernis en gevaar voorkomen door contact te maken met bestuurders. Door contact te leggen, worden andere bestuurders minder anoniem en zal er meer wederzijds respect zijn. Daarbij kun je beter inschatten wat een andere bestuurder gaat doen, zodra er oogcontact plaatsvindt. Ook kan het helpen om het rijgedrag van een ander te begrijpen.

Frustraties onder autobezitters autocheck

#4 constante stroom aan kleine autoreparaties

Van asociale bestuurders wordt niemand blij, net als niemand blij wordt van al die ‘kleine reparaties’ die onderaan de streep toch een hoop geld kosten. Ze voor degenen die z’n auto in perfecte conditie wil houden, kan het flink oplopen. Niet gek dat het tot de grootste frustraties onder autobezitters behoort. Er zijn talloze oplossingen om dit probleem te ondervangen, maar ook hierin biedt de Service Card van Suzuki een makkelijke oplossing.

Het Japanse automerk biedt de complete service niet alleen aan voor nieuwe auto’s, maar ook voor alle Suzuki occasions. Bovendien wordt deze dienst alleen maar versterkt door de Suzuki Service Card, die je cadeau krijgt bij een VOS-onderhoudsbeurt, waarmee jij altijd gratis langs kan komen om software-updates uit te voeren en je bandenspanning plus oliepeil te laten controleren. Daarbij kun je zonder afspraak langskomen voor kleine reparaties. Als klap op de vuurpijl ontvang je ook nog één jaar gratis pechhulp, 24/7 in heel Europa en aan huis. Voor alle Suzuki’s ooit gemaakt.

Wil je voor de allerbeste service gaan, dan kun je voor 29 euro per jaar upgraden naar de Suzuki Service Card Extra. Hiermee krijg je onder andere een gratis auto check (zowel zomercheck als wintercheck), sterreparaties en ieder jaar gratis een APK-keuring. De service is transparant en biedt duidelijke opties voor iedere consument, waardoor jij je nooit meer zorgen hoeft te maken en de liefde tussen jou en de auto nog lange tijd kan bloeien.

Frustraties onder autobezitters

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door