Een tijdje terug schreven we over Polinate, met hun one-of-a-kind crowdfunding platform voor creatives en artiesten. Zij bouwden een ecosysteem middels blockchain-technologie om creatives, investeerders, fans een sponsors aan elkaar te linken. Zo kunnen ze op een eerlijke manier communiceren en successen delen. En het vetste is: ze hebben hun app, dAPP genaamd, gelanceerd. Daarnaast hebben ze ook vijf creators gekozen die hun eigen project op het platform mochten lanceren. Deze projecten kan jij overigens vanaf nu al financieren.

Even een kleine throwback

De $POLI token werd, na de IDO om precies te zijn, vermeld op Uniswap en Quickswap op 31 augustus en 14 september. Nadat de Polinate Alpha in augustus succesvol was gelanceerd, ligt de focus nu op de Beta Launch. Polinate heeft de hive op 2 september gevraagd om te participeren in het Beta-testen. Dit konden ze doen door het indienen van hun aanvraag. Op 19 september heeft Polinate de testen afgerond, maar er waren ontelbare aanvragen ingediend. Om die reden hebben ze uiteindelijk besloten om vijf creators aan te wijzen om het platform te gebruiken en promoten. Hieronder vertellen we jullie iets meer over deze vijf creators, die vanaf nu ook gefinancierd kunnen worden via Polinate. 

polinate app live

 

Ahmad Khan

Ahmad is de founder en CEO van People Like Games. Hij creëert podcasts en video’s for a living, kent deze wereld door en door en weet dus precies wat voor content er nog mist. Zijn project, The Games We Played genaamd, legt de focus op de ontwikkelingen die achter de schermen plaatsvinden bij het maken van videogames. Hier hoor je verhalen van de mensen die betrokken waren bij het proces. Je krijg inzicht in de ideeën achter creatieve keuzes en andere belangrijke momenten die tot de videogames hebben geleid.    

People Like Games

Ayesha Syeddah

Ayesha groeide op in Pakistan, woont nu in Dublin en is inmiddels met recht een multidisciplinaire creative te noemen. Ze houdt zich in het dagelijks leven bezig met optreden, maar is daarnaast ook druk met het verzamelen van buitengewone verhalen. Ze is een On Deck Writers Fellow en draagt bij aan het Brown Girl Magazine, heeft stukken in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië gepubliceerd en is inmiddels managing editor van het Blindian Project na voor Saatchi & Saatchi Zwitserland gewerkt te hebben. Haar project op Polinate, ‘Eire’ draait vooral om de verzameling van Ierse verhalen van Ierse mensen van kleur voor haar tijdschrift. Ayesha wil zo steun en een podium bieden aan mensen die (nog) niet echt vertegenwoordigd worden. Ze streeft ernaar een digitale en een audio-versie van het tijdschrift te maken. De audio-versie wordt met hulp van schrijvers en voice-over artiesten uit haar eigen netwerk gemaakt. 

Ayesha Syeddah

Izzy Lugo III

Izzy host de Strange on Purpose Podcast, waarin je verhalen over cultuur hoort en hij young professionals wil laten zien dat je altijd je eigen authentieke zelf moet zijn. Verhalen van creatives in de sport-, kleding-, en bijvoorbeeld lifestyle-branche komen voorbij en Izzy hoopt mensen zo de kans te geven om met andere young professionals in contact te komen. Voorbeelden van gasten zijn bijvoorbeeld leidinggevenden bij UGG, Crocs, New Balance en Nike. Met het geld dat hij ophaalt wil Izzy video-storytelling campagnes over latino creatives promoten tijdens de Hispanic Heritage Month.

Jake James

Jake is een investeerder die daarnaast ook nog eens rapt. Zijn eerste twee singles zijn in 2021 door Buckwild en Statik Selektah geproduced en is gefinancierd via een NFT-inzameling. Hij heeft tijdens zijn studie een klein eigen vermogen kunnen opbouwen, gedurende die tijd zijn manager ontmoet en samen maakten ze een plan om Jake’s fanbase te laten groeien. Hierna begon hij steeds meer shows te geven en zijn show in SOB’s (NYC’s legendarische hiphop venue) was compleet uitverkocht. De release van zijn debuut EP ‘Letter of Intent’ vindt deze maand plaats. 

Jake James

Dianne Halloway

Dianne heeft zich de afgelopen jaren vooral bezig gehouden met het ontwerpen van footwear gespecialiseerd in op maat gemaakte footwear. Haar onderzoek naar het transformeren van het ontwerpproces van schoenen leidde tot een uitgebreid netwerk en een berg aan ervaring. Inmiddels is ze senior creative bij CallingAllCreators en founder van Aircapture®. Haar eigen project op Polinate heeft hier erg veel mee te maken en fungeert als teaser van het ‘echte’ grote project. 

Dianne Halloway

Aircapture ® is een soort mix tussen Nike I.D., Netflix en een deelsysteem zoals die van Lyft. Zo krijgen mensen de mogelijkheid om hun eigen sneakers te ontwerpen en gelijk een link te leggen met de locatie die het dichtst bij hen is, en dat allemaal via hun smartphone. Door enkel de meest belangrijke items van sneakermerken te pakken en hier een eigen ontwerp aan te voegen, wordt een compleet origineel product gelanceerd. Het patent is gefikst door RLP Co, samen met professionele partners en de hulp van MIT Self Assembly Research Lab. Op die manier combineert Aircapture ® vernieuwende technologie met duurzaamheid voor een unieke klantervaring.

Met high-end functionaliteiten en features zorgt Aircapture® voor een makkelijker design en makkelijkere productie. Dit, en vooral het patent, maakt het voor iedereen toegankelijk. Ontwerpers, non-ontwerpers, afnemers, hoger onderwijs én festivals kunnen hier de vruchten van plukken. Aircapture® denkt trouwens ook aan het milieu en werkt aan een circulaire economie door het voorkomen van afval en uitstoot van broeikasgassen en CO2.

In samenwerking met Polinate