Is het voor jou vandaag weer chestday? Dan ben je hier op het goede adres. Wij geven je namelijk de beste oefeningen voor chestday. Met deze oefeningen weet je zeker dat je alles uit je chestday haalt.

Beste oefeningen voor chestday

Tijdens chestday probeer je alle spieren in en rondom je borst zo goed mogelijk te trainen. Daar zijn een paar oefeningen uitermate geschikt voor. Wij zetten de beste oefeningen voor chestday voor jullie op een rijtje. Neem er een paar op in je fitnessschema en doe er je voordeel mee.

1. Benchpress

The good old benchpress is de eerste oefening voor een geslaagde chestday. Deze oefening is toch wel een klassieker in de sportschool. Voor diegene die nog niet weet hoe die moet, leggen we hem kort stap voor stap uit.

  • Ga met je rug op een plat bankje liggen en zet je voeten stevig op de grond neer. Zorg ervoor dat je knieën een hoek van 90 graden hebben.
  • Ga onder een barbell liggen met het gewenste gewicht eraan.
  • Til de barbell van het standaard af en laat hem rustig zakken totdat de stang zachtjes je borst aantikt. Zorg er hierbij voor dat je onderarmen op dezelfde lijn als je borst hangen.
  • Duw daarna de barbell van je af totdat je je armen hebt gestrekt.

Doe dit 10,12 of 15 keer in sets van 3 of 4.

2. Dumbbell Fly

We blijven nog even op het bankje. Voor deze oefening ruil je de barbell in voor dumbbells, voor de rest verandert er niet zoveel. Dit is een uitstekende oefening voor chestday.

  • Stel het bankje zo af, dat je tussen het liggen en zitten in zit. Ga met je rug op het bankje liggen met dumbbells naar eigen gewicht in beide handen.
  • Maak dezelfde beweging als bij de benchpress. Het enige verschil is dat je de ellebogen in een hoek van 90 graden moet houden. Let er weer op dat je bovenarmen op één lijn liggen met je borst.

Herhaal deze oefening 10, 12 of 15 keer in sets van 3 of 4.

3. Push-up

Simpeler kan niet, maar toch is een push-up een goede oefening voor chestday. Zorg wel voor de juiste techniek tijdens deze oefening. Bekijk het filmpje en neem de gewenste houding specifiek over.

4. Dips

Voor deze oefening voor chestday heb je alleen maar twee stangen nodig. Het mooie is dat je ook meteen je armspieren meetraint.

  • Trek jezelf omhoog tussen de twee stangen totdat je armen volledig zijn gestrekt.
  • Laat jezelf weer zakken totdat je ellebogen de hoek van 90 graden hebben.

Doe dit 5, 10 of 15 keer in sets van 3.

5. Reversed grip benchpress

Een oefening voor chestday die vaak over het hoofd wordt gezien is de reversed gripbenchpress. Alles is inprincipe hetzelfde als de normale benchpress, alleen moet je de barbell bij deze oefening andersom vastpakken.